Официален сайт на Община Вълчи дол

Open menu

МЕСТНИ ДАНЪЦИ И ТАКСИ И НЕДАНЪЧНИ ПРИХОДИ

Информация
 Образци
Услуги

БАНКОВИ СМЕТКИ НА ОБЩИНА ВЪЛЧИ ДОЛ

ГРАЖДАНСКА РЕГИСТРАЦИЯ И АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ

Услуги

БАНКОВИ СМЕТКИ НА ОБЩИНА ВЪЛЧИ ДОЛ

УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА И ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ

Устройство на територията
Общинска собственост
Околна среда

БАНКОВИ СМЕТКИ НА ОБЩИНА ВЪЛЧИ ДОЛ

        ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

 

Раздел І

Определяне на размера на общинските такси и цени на услуги

 

Чл.1 С тази Наредба се уреждат отношенията, свързани с определянето и администрирането на местните такси и цени на предоставяни на физически и юридически лица услуги, размера, реда и срока на тяхното събиране на територията на община Вълчи дол.

Чл.2 (1) На територията на общината се събират следните местни такси:

1.за битови отпадъци;

2.за ползване на пазари, тържища, панаири, тротоари, площади и улични платна, както и терени с друго предназначение, които са общинска собственост;

3.за ползване на детски ясли, детски кухни, детски градини, лагери, общежития и други общински социални услуги;

4. за технически услуги;

5.за административни услуги;

6.за откупуване на гробни места;

7.такса за притежаване на куче;

8.други местни такси определени със закон.

Размерите на местните такси са определени с решение на Общинския съвет в Приложение № 1 “Местни такси в Община Вълчи дол” към Наредбата.
            
(2) На територията на общината се събират приходи от предоставените услуги, с изключение на тези по ал.1, по цени, гласувани от общинския съвет и определени в Приложение № 2 “Цени на услуги и права предоставяни от Община Вълчи дол” към Наредбата.

(3) Не се определят и събират цени на услуги, предоставени за всеобщо ползване.

Чл.3 (1) Размерът на местните такси и цени на услуги се определя в български лева. Местните такси се определят въз основа на необходимите материално-технически и административни разходи по предоставяне на услугата.

(2)Местните такси са прости и пропорционални и се заплащат безкасово, в брой в приходната каса на общината.

(3) Местните такси и цените на услугите се заплащат предварително или едновременно с предоставяне на услугите, с изключение на тези, за които с нормативен акт е предвидено друго.

Чл.4 (1) Размерът на местните такси и цени на услуги се определя при спазване на следните принципи:

1.възстановяване на пълните разходи на общината по предоставяне на услугата;

2.създаване на условия за разширяване на предлаганите услуги и повишаване на тяхното качество;

3.постигане на по-голяма справедливост при определяне и заплащане на местните такси;

 (2) За услуга, при която дейностите могат да се разграничат една от друга, се определя отделна такса за всяка от дейностите.

Чл.5 (1) Пълните разходи на общината по предоставяне на определена услуга включват всички разходи за: работни заплати и осигуровки на персонала; материални, режийни, консултантски; за управление и контрол; по събиране на таксите и други /например инвестиционни/ разходи, имащи отношение към формирането на размера на таксата.

(2) Пълните разходи се определят при спазване изискванията на Закона за счетоводството и актовете по неговото прилагане.

Чл.6 (1) Размерът на таксата може и да не възстановява пълните разходи на общината по предоставянето на определена услуга, когато общинският съвет реши, че това се налага за защита на обществения интерес с оглед на социалната политика на община Вълчи дол.

(2) В случаите по ал.1 разликата между разходите по предоставяне на услугата и размера на таксата е за сметка на общинските приходи.

(3) Не се допуска разликата между разходите и размера на таксите да е за сметка на споделени данъци,обща допълваща субсидия, целеви субсидии, заеми и други трансфери от републиканския бюджет.

Чл.7 (1) Общинският съвет може да освобождава отделни категории лица изцяло или частично от заплащане на отделни такси.

(2) В случаите по ал.1 разходите са за сметка на общинските приходи с изключение на приходите от такси.

(3) Конкретния размер на облекченията се определя ежегодно с решение на ОбС;

Чл.8 В случаите, когато едни и същи услуги се предоставят от общината и от други лица, основа за определяне размерите на цените на услуги могат да бъдат пазарните стойности. В този случай размерът на цените не се ограничава до размера на пълните разходи и е възможно получаването на нетни приходи.

Чл.9 (1) Събирането на местните такси и цени на услуги се извършва от и за сметка на общината.

(2) Местните такси се събират от общинската администрация.

(3) Приходите по ал.2 постъпват в общинския бюджет.

(4) Невнесените в срок такси се събират заедно с лихвите по Закона за лихвите върху данъци, такси и други подобни държавни вземания и по реда на Данъчно-осигурителния процесуален кодекс.

 

Раздел ІІ

Промени в размера на местните такси и цените на услугите

 

Чл.10 Промените в размера на местните такси и цените на услугите се извършват от общинския съвет по реда на тяхното приемане.

Чл.11 (1) Кметът на общината внася в общинския съвет анализ на приходите  такси и цени на услуги не по-малко от веднъж годишно и/или при възникнала необходимост от промяна размера на таксите и цените на услугите.

Чл.12 Общинската администрация поддържа данни за:

1.услугите и дейностите, за които има определени такси и цени;

2.ползвателите на предоставената услуга;

3.изключенията от общата политика/преференции/;

4.събраните средства от всяка потребителска такса и/или цена на услуга.

глава втора

МЕСТНИ ТАКСИ

 

Раздел І

Такса за битови отпадъци

 

Чл.13(1) Таксата се заплаща за услугите по събирането, извозването и обезвреждането в депа или други съоръжения на битовите отпадъци, както и за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване в населените места. Размерът на таксата се определя за всяка услуга поотделно - сметосъбиране и сметоизвозване; обезвреждане на битовите отпадъци в депа или други съоръжения; чистота на териториите за обществено ползване.

(2) За имоти, намиращи се извън границите, в които общината е организирала събиране и извозване на битови отпадъци, се събира такса за ползване на депо за битови отпадъци и/или за поддържането на чистотата на териториите за обществено ползване.

(3) Границите на районите по чл.14 и видът на предлаганите услуги, както и честотата на сметоизвозване се определят със заповед на кмета на общината и се обявяват публично до 31 октомври на предходната година.

Чл.14 Таксата се заплаща от:

1.собственика на имота;

2.от ползвателя – при учредено право на ползване;

3. от концесионера- при предоставена концесия;

4. за имот общинска собственост- данъчно задължено е лицето, на което имотът е предоставен за управление.

Чл.15 (1) Таксата се определя в годишен размер за всяко населено място с решение на общинския съвет въз основа на одобрена план-сметка, включваща необходимите разходи за:

1.осигуряване на съдове за съхраняване на битовите отпадъци – контейнери, кофи, тротоарни кошчета и други;

2.събирането на битовите отпадъци и транспортирането им до депата или други инсталации и съоръжения за обезвреждането им;

3.проучване, проектиране, изграждане, поддържане, експлоатация, закриване и мониторинг на депата за битови отпадъци или други инсталации или съоръжения за обезвреждане, рециклиране и оползотворяване на битови отпадъци, включително и отчисленията по чл.60 и чл.64 от ЗУО;

4.почистване на уличните платна, площадите, алеите, парковите и другите територии от населените места, предназначени за обществено ползване.

(2) Когато до края на предходната година общинският съвет не е определил размера на таксата за битови отпадъци за текущата година, таксата се събира на база действащия размер към 31 декември на предходната година.

Чл.16 (1) Размерът на таксата се определя  в левове според количеството на битовите отпадъци.

(2) Когато не може да се установи количеството на битовите отпадъци по ал.1, размерът на таксата се определя в левове на ползвател или пропорционално върху основа, определена от общинския съвет.

(3) Основата по чл.17 ал.2 е данъчната оценка на имотите. При определяне размера на таксата в зависимост от количеството на битовите отпадъци се включват и разходите по чл.16, ал.1, т.1, 2 и 3.

          (4) За юридически лица с отчетни стойности на декларираните недвижими имоти над 1,5 млн.лв. размерът на таксата за битови отпадъци може да бъде намален до 30% от приетия размер

          (5)  намалението по предходната алинея става само след писмено искане от страна на задълженото лице, отправено до ОбС в срок до 30 ноември на текущата година.

(6) Таксата за поддържане чистотата на териториите за обществено ползване в населените места се определя в левове на ползвател или пропорционално върху основа, определена от общинския съвет.

(7) Таксата се изчислява в лева, спрямо действително извършените  разходи за предходната година за всяко населено място поотделно.

Чл.17 (1) Таксата се заплаща на две равни вноски в следните срокове: до 30 юни и до 31 октомври на годината, за която е дължима.

(2) На предплатилите в срока  до 30.04  за цялата година се прави отстъпка от 5 на сто.

(3) Общината уведомява лицата по чл.15 за дължимите от тях такси за съответния период и за сроковете за плащане.

(4) Не се допускат изменения в приетите от общинския съвет начин на определяне и размер на таксата за битови отпадъци в течение на годината.

Чл.18 (1) Собственикът на новопридобити имоти дължи такса от началото на месеца следващ месеца на придобиване на имота.

(2) Когато ползването е започнало преди окончателното завършване на сградата, таксата се дължи от началото на месеца, следващ месеца, през който ползването е започнало.

(3) За сгради, подлежащи на събаряне, таксата се дължи включително за месеца, през който е преустановено ползването й.

(4) Таксата не се събира, когато общината не предоставя услугите и не извършва разходи по чл.16.

         (5)  Не се събира такса за сметосъбиране и сметоизвозване за имоти, които няма да се ползват през цялата година и задължените лица са подали декларация за това в дирекция „Финанси и местни приходи” при община Вълчи дол до  края на предходната година.

         (6) Декларациите които се подават по чл.19 ал. 5 от наредбата са по образец утвърден със заповед на кмета на община Вълчи дол. Същите следва да бъдат подписани от всички съсобственици или ползватели с учредено вещно право на ползване.

 (7) Задължените лица декларират, че са съгласни да бъдат извършвани проверки от служители на общинската администрация на община Вълчи дол за установяване на истинността на декларираните обстоятелства и, че при констатирано ползване на имота таксата се заплаща за цялата година и се налага глоба , а на юридическите лица и едноличните търговци – имуществена санкция по Закона за местните данъци и такси.

         (8)  Не се събира такса за битови отпадъци за услугите които общината предлага на намиращите се на нейна територия молитвени домове и  храмове,  в които се извършва богослужебна дейност от законно регистрираните вероизповедания в страната.

 

Раздел ІІ

Такса за ползване на пазари, тържища, тротоари, площади, улични платна, панаири и терени с друго предназначение

 

Чл.19 (1) Таксата се заплаща за ползване на тротоари, площади, улични платна, места, върху които са организирани пазари /открити и покрити/, тържища, панаири, както и терени с друго предназначение, които са общинска собственост.

(2) Таксата се заплаща от физическите и юридическите лица ползващи услугата в зависимост от зоната, в която се намират терените, посочени в ал.1.

(3) Зоните са както следва:

гр.Вълчи дол

Първа зона: ул.”3-ти март”; ул.”Бригадирска”; ул.”Катюша”; ул.”Средна гора” без последните два имота след пресечката с ул.”Добруджа”; нечетните номера на ул.”Хаджи Димитър”; номера от 2 до 6а от ул.”Н.Вапцаров”; номерата от 1 до 13б от ул.”Ал.Стамболийски”; номерата от 4 до 22 от ул.”Г.Димитров”; имотите попадащи в уч.двор на ул.”Родопи”; номерата от 1 до 9 от ул.”Ж.Карамфилова”; площад „Христо Ботев”; ул.”Г. Мамарчев”

Втора зона: всички останали улици

(4) Таксите се определят в лева на квадратен метър на ден или на месец.

(5) По решение на Общински съвет- Вълчи дол, се освобождават от такси държавните и общински органи, организациите на бюджетна издръжка, юридически лица с нестопанска цел в обществена полза и Българският Червен кръст.

Чл.20 (1) За ползване на пазари с цел търговия със селскостопанска продукция, с промишлени и други неселскостопански стоки се заплаща такса на кв.м. на ден или на месец съгласно решение на общински съвет - приложение 1 към настоящата наредба.

(2) Производител на селскостопанска продукция заплаща 50 % от таксата по ал.1.

Чл.21 За продажба на стоки /селскостопанска продукция, дърва за огрев, риба и др./ от превозни средства, се заплащат такси на ден, по решение на общински съвет - приложение 1, в т.ч.:

1.продажба от кола, впрегната с животинска тяга;

2. продажба от лек автомобил;

3.продажба от товарен автомобил до 3 т;

4.продажба от товарен автомобил над 3 т;

5.продажба от товарен автомобил с ремарке или полуремарке.

Чл.22 (1) За ползване на тротоари, площади, улични платна и терени за търговска дейност на открито, вкл. за разполагане на маси, столове, витрини, се събира такса на кв.м. на ден или кв.м. на месец, според зоната, в която е разположен теренът, по решение на общински съвет - приложение 1.

(2) При издаване на разрешение за ползване на терен с цел продажба на сезонни селскостопански стоки /дини, пъпеши, тикви, зеле, картофи, пипер и др./, както и други стоки, които замърсяват терена /дърва, въглища, елхи и др./, ползвателят заплаща депозит в размер на едномесечната такса по ал.1. След приключване ползването на терена, ползвателят се задължава да го почисти, което се установява с протокол след извършен оглед от служител на общинската администрация.

Чл.23 (1) За ползване на места, върху които са организирани панаири, събори и празници, за продажба на стоки се заплаща такса в лева на кв.м. на ден, съгласно зоните, по решение на общински съвет - приложение 1.

(2) При издаване на разрешителни за ползване на места, върху които са организирани панаири, събори и празници, за продажба на стоки се заплаща депозит за почистване на терена в размер на 50 лв. След приключване ползването на терена, ползвателят се задължава да го почисти, което се установява с протокол след извършен оглед от служител на общинската администрация.

Чл.24 (1) За ползване на места, върху които са организирани панорами, стрелбища, моторни люлки и др., се заплаща такса на кв.м. на ден, по решение на общински съвет – приложение 1.

(2) При издаване на разрешителни за ползване на места, върху които са организирани панорами, стрелбища, моторни люлки и др., се заплаща депозит за почистване на терена в размер на 50  лв. След приключване ползването на терена, ползвателят се задължава да го почисти, което се установява с протокол след извършен оглед от служител на общинската администрация.

Чл.25 Внесеният депозит по чл.23, ал.2, чл.24, ал.2 и чл.25, ал.2 се възстановява на ползвателя след почистване на терена. В случай, че ползвателят не почисти, депозита се задържа за покриване на разходите по почистването.

Чл.26 За ползване на тротоари, площади, улични платна и др. общински терени за разполагане на строителни материали, слама, сено и друга селскостопанска продукция за лични нужди от физически лица и юридически лица в града се заплаща такса в лева на кв.м. на месец, или за част от месеца. Таксите се определят по решение на общинския съвет – приложение 1, съгласно зоните по чл. 20, ал. 3. За ползване на тротоари, площади, улични платна и други общински терени за разполагане на строителни материали, слама, сено и друга селскостопанска продукция за лични нужди от физически лица и юридически лица в селата се заплаща такса в лева на кв.м. на месец, или за част от месеца в размер определен по решение на общинския съвет – приложение 1.

Чл.27 (1) Таксите по чл.21-26 се заплащат при издаване на разрешението за посочения в него период. Разрешителните се издават от кмета на съответното кметство и от кмета на общината.

(2) При ползване на мястото повече от месец, таксите се плащат месечно, но не по-късно от три дни преди започване на месеца.

(3) Разрешението се отнема, когато мястото не се ползва по предназначение, когато не се ползва от лицето, на което е предоставено, или когато обществените нужди налагат това.

(4) При прекратяване на ползването на площите, лицата не заплащат такса за периода от прекратяването до крайния срок на издаденото разрешително за ползване, ако предварително писмено декларират това обстоятелство в съответното кметство или общината, в зависимост от това къде е издадено разрешителното. Декларираните обстоятелства се проверяват от служител на общинска администрация, за което се съставя констативен протокол.

(5) При промяна в размера на ползваната площ се спазва реда по предходната алинея.

(6) В случаите на сезонно ползване на общински терен, до 10 кв.м за разполагане на маси, столове, витрини и колички, таксата се заплаща авансово за целия период при издаване на разрешителното за ползване.

Чл.28 При ползване на площ по чл.20, ал.1, с размер по-малък от 1 кв. м се заплаща такса като за 1 кв. м.

Чл.29 (1) Таксите за ползване на пазари и тържища с цел търговия със селскостопанска и промишлена продукция се събират от служители на община Вълчи дол на мястото на извършване на дейността.
          (2) Таксите за ползване на панаири, тротоари, площади, улични платна и терени с друго предназначение се събират от служители на съответните кметства, като сумите се внасят в сметките на общината.
          (3) При внасяне на таксата на потребителя се издава документ - приходна квитанция.

 

Раздел ІІІ

Такси за детски ясли, детски градини, домове за социални грижи, лагери, млечни кухни и други общински социални услуги

 

              Чл.30(1) За ползване на детски ясли и детски градини родителите и настойниците не заплащат такса месечно.

    (2) При кандидатстване на дете за целодневна детска градина или полудневна група, родителите представят документ за липса на задължения към Община Вълчи дол.

    (3) Освобождават се от месечна такса деца навършили възраст, подлежащи на задължително обучение в подготвителните групи на ЦДГ.

    (4)  Родителите на деца, завършили етапа на задължителната подготовка в предварителните групи и посещаващи детските градини в периода на летните месеци до постъпването им в първи клас, заплащат такса в размер на  38,00лв.месечно.

           Чл.31. За ползване на услугите на детска кухня на деца до 3 годишна възраст, се определя такса в размер 1,40лв. на ден, съответстваща на разходите за храна за един храноден. Таксата се заплаща предварително за цялата седмица.

Чл.32 (отм.)

Чл.33 (отм.)

Чл.34 (отм.)

                       Чл.35  «Деца със специални образователни потребности се освобождават от такса  по чл.30,ал.4 от Наредбата   при прилагане на следните документи:

·         копие от документ от ТЕЛК/НЕЛК

·         копие от експертно решение на РЕЛКК»

Чл.36 (отм.)

Чл.37 (Отм.)

Чл.38 (Отм.)

Чл.39 (Отм)

Чл.40 (1) Лицето ползващо услугите в системата на домашен социален патронаж, заплаща диференцирана такса в размер съгласно Приложение№1.

(2) Издръжката на едно лице включва месечните разходи за храна, постелен инвентар и облекло, перилни и хигиенни материали, транспортни разходи за разнасяне на храната, както и съответната част от общите разходи за електрическа и топлинна енергия, вода, канализация и битови отпадъци. Месечните разходи се намаляват с даренията и завещанията от местни и чуждестранни физически и юридически лица.

(3) Дължимата такса се удържа от личния доход на лицето и е  определена от общинския съвет – приложение 1.

(4) Не се събират такси от лица, които нямат лични доходи и спестявания.

(5) При смърт на самотни лица /без близки и роднини/, ползващи услугите на ДСП, последната такса остава неплатена. В този случай общинското звено ДСП подготвя предложение до общинския съвет в края на всяка календарна година за опрощаване на неплатените такси. Предложението се придружава от списък на починалите през годината лица и социална анкета за всяко отделно лице.

Чл.41 Таксата за ползване на услугите на ДСП се начислява за текущия месец, а се събира от длъжностните лица на ДСП и се внася в общинския бюджет до 25-то число на месеца, следващ месеца, за който се дължи.

 

Раздел ІV

Такси за технически услуги

 

Чл.42 Таксите се заплащат за техническите услуги, които се извършват от общината и обхващат дейностите във връзка с териториалното и селищното устройство, архитектурата, строителството, благоустройството, кадастъра в селищните и извънселищните територии.

Чл.43 Таксите за технически услуги се заплащат от физическите и юридическите лица, ползватели на услугата, при предявяване на искането.

Чл.44 Освобождават се от такси за технически услуги държавните и общинските органи, организациите на бюджетна издръжка и Българският Червен кръст.

Чл.45  Размерът на таксите за технически услуги се определя по решение на общинския съвет – приложение 2, както следва:

1. за издаване на скица за недвижим имот – в лв.;

2. за издаване на скица за недвижим имот с указан начин на застрояване – в лв.;

3. за презаверяване на скици, от издаването на които са изтекли 6 месеца – в лв.;

4.за определяне на строителна  линия и ниво на строеж;

5. за издаване на удостоверения за факти и обстоятелства по териториалното и селищното устройство – в лв.;

6. за заверяване на преписи от документи и на копия от планове и документацията към тях - в лв./стр;

7. за издаване на разрешение за поставяне на временни съоръжения за търговия - маси, павилиони, кабини и други - в лв.;

8. за издаване на разрешение за строеж, основен ремонт и преустройство на съществуващи сгради и помещения в тях – в лв.

9. изграждане на ветроенергийни паркове- в лв.

10. изграждане на фотоволтаични системи- в лв.

Чл.46 (1) Срокът за извършване на технически услуги е до 14 дни, ако не е определен в друг нормативен акт.

(2) За извършване на бърза услуга до 72 часа таксата се удвоява.

(3)За извършване на експресна услуга до 24 часа таксата се утроява.

 (4)Услугата се извършва от Дирекция”Устройство на територията, транспорт и общинска собственост” към община Вълчи дол.

(5) Не се извършват технически услуги на лица със задължения за МДТНП към Община Вълчи дол.

(6) Обстоятелствата по чл.48,ал.5 се удостоверяват от Дир-я „Финанси и местни приходи” с печат „Не дължи” върху искането.

Чл.47  За техническите услуги посочени в чл.108 от ЗМДТ не се заплащат такси.

 

Раздел V

Такси за административни услуги

 

Чл.48 (1) За извършени услуги по гражданското състояние се заплащат следните такси в размери, определени от общинския съвет – приложение 1:

1. за издаване на удостоверение за наследници – в лв.;

2. за издаване на удостоверение за идентичност на лице с различни имена – в лв.;

3. за издаване на удостоверение за липса на съставен акт по гражданско състояние (акт за раждане; акт за смърт) – в лв.;

4. за издаване на дубликати на удостоверение за раждане или за граждански брак, както и за повторно издаване на препис-извлечение от акт за смърт – в лв.;

5. за издаване на удостоверение за семейно положение – в лв.;

6. за издаване на удостоверение за семейно положение, съпруг/а и деца – в лв.;

7. за издаване на удостоверение за съпруг/а и родствени връзки – в лв.;

8. за издаване на удостоверение за родените от майката деца – в лв.;

9. за издаване на удостоверение за правни ограничения- в лв.;

10. за издаване на удостоверение за вписване в регистъра на населението- в лв.;

11. за издаване на удостоверение за сключване на брак от български гражданин в чужбина- в лв.;

12. за издаване на удостоверение за снабдяване на чужд гражданин с документ за сключване на граждански брак в Република България- в лв.;

13. за издаване на удостоверение за постоянен адрес (при вече заявен постоянен адрес)- в лв.;

14. за издаване на удостоверение за настоящ адрес (при вече заявен настоящ адрес)- в лв.;

15. за издаване на удостоверение за промени на постоянен адрес – в лв.;

16. за издаване на удостоверение за промени на настоящ адрес – в лв.;

17. за заверяване на адресна карта за настоящ адрес и издаване на удостоверение– в лв.;

18. за заверяване на заявление за постоянен адрес и издаване на удостоверение– в лв.;

19. за легализация на документи по гражданското състояние за чужбина – в лв.;

20. за издаване на удостоверение за адрес на имот или включване на адреса в Националния класификатор на настоящите и постоянните адреси в РБългария- в лв.;

21. за издаване на удостоверение за идентичност на наименованието на улица- в лв.;

22.за всички други видове удостоверения по искане на граждани – в лв.;

23. за преписи от документи – в лв./стр.

24. за предоставяне на заверено копие от регистър по гражданско състояние или семеен регистър – в лв.;

25. извършване на нотариални заверки:

      -заверяване на подпис на лице – в лв.;

      -заверяване на съдържание на документ- в лв.;

(2) В зависимост от срока на извършване, таксите за административни услуги могат да бъдат обикновенни – 3 дни, бързи- в рамките на 1 работен ден  и експресни-в срок до 3 часа от подаване на заявлението.

(3)  За извършване на бърза услуга – 1 ден таксата се заплаща със 50 % увеличение, а за експресна – 3 часа – се заплаща в двоен размер.

(4) Не подлежат на таксуване услугите по гражданското състояние, посочени в чл.110, ал.2 от ЗМДТ.

Чл.49 (1) Услугите по чл.48, ал.1, т.5,6,7,8,13,14,15,16,17,18,21,22 и 23 се извършват в община Вълчи дол, кметствата и кметските наместничества, в зависимост от мястото на съхранение на регистрите по гражданското състояние и постоянния адрес на лицата.

(2) Услугите по чл.48, ал.1, т.1 се извършват в кметството по последния постоянен адрес на починалото лице, а услугите по чл.48, ал.1, т.2,3,9,10,11,12,19 и 20 - само в общинска администрация  Вълчи дол.

(3) услугата нотариална заверка се извършва в гр.Вълчи дол или в кметство на територията на община Вълчи дол. Кметските наместници не извършват нотариална дейност.

Чл.50 Заплащането на услугите по чл.48, ал.1 се извършва при предявяване на искането в община Вълчи дол, кметствата и кметските наместничества в зависимост от мястото на извършване на услугата, срещу издаване на приходна квитанция в касата.

Чл.51 (1) По производства за настаняване под наем, продажби, замени или учредяване на вещни права върху общински имоти се заплаща такса в размер, определен по решение на общинския съвет – приложение 1, разграничена за жилищни имоти и нежилищни имоти.

(2) Таксата се заплаща в община Вълчи дол от лицата при подаване на молба във връзка с гореописаните разпоредителни действия.

Чл.52 (1) За издаване на свидетелство за собственост при продажба на едър добитък се заплаща такса по решение на общинския съвет – приложение 1.

(2) Таксата се събира по кметства и кметски наместничества срещу издаване на приходна квитанция.

Чл.52а За издаване на удостоверение, когато това е предвидено в закон, и за заверка на документи се заплаща такса определена в Приложение 1.

 

Раздел VІ

Такси за гробни места

 

Чл.53 (1) За ползване на гробни места над 8 години се заплащат еднократно такси, по решение на общинския съвет – приложение 1, както следва:

1.до 15 години – в лв.;

2.за вечни времена – в лв.

(2) Таксите се внасят в община Вълчи дол, срещу издаване на приходни квитанции.

Раздел VІІ

Такса за притежаване на куче

 

         Чл.54 За притежаване на куче, собственикът заплаща годишна такса в общината, на чиято територия е постоянният му адрес/седалище.

Чл.55 (1)Таксата се заплаща ежегодно до 31 март на съответната година или в едномесечен срок от датата на придобиване на кучето, когато то е придобито след 31 март.

(2)За кучета,придобити през текущата година, таксата се дължи в размер една дванадесета от годишния й размер за всеки месец до края на годината, включително за месеца на придобиването.Размерът на таксата е определен в Приложение 1 към настоящата докладна.

(3) В тримесечен срок от датата на придобиване на куче, собственика подава декларация по чл.117 от ЗМДТ в Общината по постоянен адрес/седалище/

(4)Приходите от събраните такси по ал.2 се използват за мероприятия, свързани с намаляване броя на безстопанствените кучета.

         Чл.56 Освобождават се от такса собствениците на:

1.кучета инвалиди;

2.служебни кучета в организациите на бюджетна издръжка;

3.кучета, използвани за опитни цели;

4.кучета, използвани от Българския червен кръст;

5.кастрирани кучета;

6.ловни кучета;

 

Раздел VІІІ

Други местни такси, определени със закон

 

Чл.57 На основание чл.22 от Закона за лечебните растения се издава Позволително за ползване на лечебните растения, когато ползването е от:

- земеделски земи от поземления фонд и включените в строителните граници на населените места – общинска собственост;

- териториите и акваториите в строителните граници на населените места - общинска собственост, независимо от предназначението им.

Чл.58 (1) На основание чл.22,т.2 и чл.23,ал.1 от Закона за лечебните растения за издаване на позволително лицата заплащат такси посочени в приложение 2.

(2) На основание чл.26 от Закона за лечебните растения Позволителното се издава на физическо лице, което събира билки за продажба или за първична обработка или генетичен материал от лечебни растения, и определя: вида на ползването; разрешеното количество билки или генетичен материал по видове морфологични части; района или конкретното находище; начина на ползване, срока на ползване, други условия свързани с опазване на находището, лицата, извършващи ползването, ако те са различви от титуляр на позволителното.

(3)На основание чл.44,т.3 от Закона за лечебните растения за издаване  на удостоверение за билки от култивирани лечебни растения, лицата заплащат такса посочена в приложение 2.

Чл.59 Позволително не се изисква и не се заплащат такси при събиране на билки за лични нужди, събрани от едно лице в рамките на един ден, както следва:

- корени, коренища, луковици и грудки – до 1 кг.;

- кори, цветове, пъпки – 0,5 кг.;

- листа, талус – до 1 кг.;

- плодове – до 10 кг.

Чл.60 За бране на плодове (орехи, череши, ябълки, кайсии, черници, к естени и други) от общински поземлен фонд, паркове и улиции единични дървета, разположени край общински пътища и други имоти се издава разрешение от Кмета на общината след заплащане на такса в лева за брой дърво за текущата година.

Чл.61 Таксите се внасят в община Вълчи дол, срещу издаване на приходни квитанции.

 

Глава трета

ЦЕНИ НА НЕУРЕДЕНИ СЪС ЗАКОН УСЛУГИ, ОКАЗВАНИ ИЛИ ПРЕДОСТАВЯНИ ОТ ОБЩИНАТА НА ФИЗИЧЕСКИ И ЮРИДИЧЕСКИ ЛИЦА

 

Чл.62 За всички услуги, предоставяни от общината, които не са регламентирани със закон, се определя цена със тази Наредба – приложение 2.

Чл.63 (1) Цените на услугите се формират на основа на пълните разходи, направени от общината по предоставяне на услугите. Пълните разходи включват всички преки и непреки разходи по предоставянето на услуги от общината. Те включват и съответен дял от:

а) преките и непреките разходи за персонал, включително работна заплата и осигуровки;

б) материални, режийни, консултантски и други разходи, включително разходите за материали и доставки, комунални услуги, застраховки, пътни и наеми на сгради и оборудване;

в) разходи за управление и контрол;

г) разходите по прилагане, събиране, научноизследователска дейност, определяне на стандарти и регулиране, включително и за задължителни протоколи за оценка на влиянието върху околната среда;

д) пълните разходи се определят или изчисляват въз основа на данни от съществуващата система за отчетност.

(2) Цените на услугите могат и да надвишават себестойността им.

(3) Цените на услугите са прости и пропорционални.

(4) Цените на услугите се събират от общинската администрация и приходите от тях постъпват в бюджета на общината.

Чл.64 (1) Услугите, предоставяни от общината могат да бъдат:

1.обикновени;

2.бързи;

3.експресни.

(2) Сроковете за извършване на услугите са в зависимост от спецификата им и са определени с решение на общинския съвет в Приложение 2.

(3) Сроковете за извършване на услугите започват да текат от деня на подаване на необходимите документи и заплащане на цената на съответния вид услуга.

(4) Заплащането се извършва в брой или безкасово по съответната сметка. При плащане в брой задължително се издава квитанция.

(5) Бързите и експресни услуги се заплащат със съответното увеличение, прието от общинския съвет.

(6) Когато не може предварително да се определи размера на исканата сума, заплащането на цената се извършва при получаването на услугата от потребителя.

Чл.65 (1) Общинският съвет определя цените на услугите, нерегламентирани по закон, по групи, както следва:

1.услуги извършвани от Дирекция ”Административно-правно и информационно обслужване”

2. услуги извършвани от Дирекция„Финанси и местни приходи”

3. услуги извършвани от Дирекция „Устройство на територията, транспорт и общинска собственост”

4. услуги извършвани от Дирекция „Инвестиционна политика и хуманитарни дейности”

5. копирни услуги, продажба на бланки, заверки и др. извършвани от дирекциите в община Вълчи дол.

     (2) Конкретните размери на цените на услуги са определени в Приложение 2.

 

 Глава четвърта

РЕД ЗА УСТАНОВЯВАНЕ НА ЧАСТНИ ОБЩИНСКИ ВЗЕМАНИЯ

 

Чл.66 (1) Задълженията на физически и юридически лица за заплащане на частни общински вземания се установяват с акт за установяване на частно общинско вземане – такса, издаден от кмета на общината.

(2) Не се образува производство по издаване на акт за установяване на частно общинско вземане , ако дължимата сума е заплатена в пълен размер предварително или едновременно с извършване на услугата.

Чл.67 (1) Производството по издаване на акт за установяване на частно общинско вземане започва с възлагане на финансова проверка по заповед на кмета на общината.

(2) Финансовите проверки се извършват от длъжностни лица от общинската администрация, упълномощени от кмета на общината.

(3) Общинските органи по ал.2 могат да извършват текущи и периодични проверки за констатирането на факти и обстоятелства, свързани със задълженията на проверяваните лица за плащане на частни общински вземания и без изрично писмено възлагане при наличието на данни за нарушение на настоящата наредба.

(4) Актовете за установяване на частно общинско вземане могат да бъдат издавани и въз основа на извлечения от електронния регистър за дължимите общински вземания.

Чл.68 За резултатите от извършените проверки се съставят констативни актове, придружени от доказателства събирани по реда на АПК служебно от проверяващите органи или по инициатива на проверяваните лица.

Чл.69 (1) Въз основа на съставения констативен акт за резултатите от финансовата проверка и събраните доказателства към него, или доказателствата по чл.67, ал.4 от настоящата Наредба, както и направените възражения, кметът на община Вълчи дол издава акт за установяване на частно общинско вземане  при спазване на разпоредбите на АПК.

(2) Актът за установяване на частно общинско вземане подлежи на обжалване по реда на АПК.

 

Глава пета

Ред за установяване на публични общински вземания

 

            Чл.70 (1) Задълженията на физически и юридически лица за заплащане на такси се установяват по реда на ДОПК, чрез издаване на актове за установяване на задължения по декларации, актове за установяване на публични общински вземания и чрез ревизия с изготвяне на ревизионен доклад и ревизионен акт.

               (2) Не се образува производство по установяване на публично общинско вземане- такса, ако същата такса е заплатена в пълен размер предварително или едновременно с извършване на услугата.

            Чл.71 (1) Производството по установяване на публични общински вземания става въз основа на подадена от лицето декларация, чрез изготвяне на Акт за публично общинско вземане след изготвен констативен акт от съответните длъжностни лица и с извършване на ревизия. Актовете в производството по установяване на публични общински вземания се изготвят от органите по приходите в дирекция „Финанси и местни приходи”. 

           (2) Общинските органи по приходите могат да извършват текущи и периодични проверки за констатирането на факти и обстоятелства, свързани със задълженията на проверяващите лица за плащане на публични общински вземания и без изрично писмено възлагане при наличие на данни за нарушение на настоящата наредба.

           (3) Актовете за установяване на публично общинско вземане и актовете за установяване на задължение по декларация, могат да бъдат издавани и въз основа на извлечения от електронни регистри за дължимите общински вземания.

              Чл.72 Ревизионно производство се образува с издаване на Заповед за извършване на ревизия. Заповедта се връчва на ревизираното лице.

              Чл.73 За резултатите от извършените ревизии от органите по приходите се изготвя ревизионен доклад, но не по – късно от 14 дни от изтичане срока на ревизията.

              Чл.74 (1) Въз основа на събраните доказателства и след изтичане на 14 – дневния срок за обжалване, считано от датата на връчване на доклада се издава ревизионен акт от органа назначил ревизията.

           (2) В производството по обезпечаване на публични общински вземания, служителите от дирекция „Финанси и местни приходи” имат правата и задълженията на публични изпълнители.

           (3) Актовете за установяване на задължения по декларации, актовете за установяване на публични общински вземания и ревизионните актове подлежат на обжалване по реда на ДОПК.

           (4) Публични общински вземания се събират от публични изпълнители при НАП по реда на ДОПК или от съдия – изпълнители по реда на ГПК.

 

 

Глава шеста

АДМИНИСТРАТИВНОНАКАЗАТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

 

Чл.75 При неспазване на разпоредбите на настоящата наредба, виновните лица се наказват с глоба в размер  от 20,00 до 200,00 лева, а на юридическите лица и едноличните търговци глобата е в размер от 100,00 до 500,00 лева.

Чл.76 Актовете за установяване на нарушенията по тази Наредба се съставят от определени от кмета длъжностни лица от общинската администрация, а наказателните постановления се издават от кмета на общината.

Чл.77 Установяването на нарушенията, издаването, обжалването и изпълнението на наказателните постановления се извършва по реда на Закона за административните нарушения и наказания.

 

 

ДОПЪЛНИТЕЛНА РАЗПОРЕДБА

 

§ 1. По смисъла на тази Наредба:

1.”Услуги за всеобщо ползване” са тези общински услуги, при които конкретният ползвател не може да бъде определен.

2.”Ползватели” са физически лица и юридически лица, на които се предоставят публични услуги по смисъла на Закона за местните данъци и такси.

3.”Личен доход” са всички доходи на лицата с изключение на:

а) добавката за чужда помощ на инвалидите с намалена работоспособност над 90 на сто с определена чужда помощ;

б) сумите, които лицата, настанени в домовете за социални грижи, получават като възнаграждение в трудовотерапевтичен процес;

в) помощите, определени с акт на Министерския съвет;

г) даренията с хуманитарна цел, направени на лицата, ползващи услугите на заведенията за социални грижи и формите за социално обслужване;

д) еднократно изплащаните допълнителни суми към пенсиите по решение на Министерския съвет.

 

ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 2. Изпълнението и контрола по изпълнението на тази наредба се осъществява от кмета на общината или определени от него лица.

§ 3. При започнало, но незавършено плащане на такси и цени на услуги, същото се завършва по реда на тази наредба с оглед размер и срок.

§ 4. Тази Наредба се издава на основание чл. 9 от Закона за местните данъци и такси .        

 

Наредбата е приета от Общински съвет – Вълчи дол с Решение № ………………… от …………..2024 г., взето с протокол № ……… на основание чл.21, ал.1,т.7 от ЗМСМА и отменя досега действащата такава приета с Решение № 986 от 15.12.2022 г., Протокол №47.

Настоящата наредба влиза в сила от 01.04.2024 година.

 ПРИЛОЖЕНИЕ 1 КЪМ НАРЕДБАТА ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕТО И АДМИНИСТРИРАНЕТО НА МЕСТНИТЕ ТАКСИ И ЦЕНИ НА УСЛУГИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ВЪЛЧИ ДОЛ

ПРИЛОЖЕНИЕ 2 КЪМ НАРЕДБАТА ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕТО И АДМИНИСТРИРАНЕТО НА МЕСТНИТЕ ТАКСИ И ЦЕНИ НА УСЛУГИ НА ТЕРИТОРИЯТА НА ОБЩИНА ВЪЛЧИ ДОЛ