Официален сайт на Община Вълчи дол

Open menu

МЕСТНИ ДАНЪЦИ И ТАКСИ И НЕДАНЪЧНИ ПРИХОДИ

Информация
 Образци
Услуги

БАНКОВИ СМЕТКИ НА ОБЩИНА ВЪЛЧИ ДОЛ

ГРАЖДАНСКА РЕГИСТРАЦИЯ И АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ

Услуги

БАНКОВИ СМЕТКИ НА ОБЩИНА ВЪЛЧИ ДОЛ

УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА И ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ

Устройство на територията
Общинска собственост
Околна среда

БАНКОВИ СМЕТКИ НА ОБЩИНА ВЪЛЧИ ДОЛ

І. ВЪВЕДЕНИЕ

Годишният план е изготвен въз основа на стратегическия план за дейността на звеното за вътрешен одит за 2024 – 2026 г. , утвърден от Кмета на Община Вълчи дол. Той дефинира предмета, обхвата, целите, времетраенето и ресурсите, необходими за изпълнението на всеки одитен ангажимент.

         Одитните ангажименти за 2024 г. са разпределени на база реално разполагаемия човешки ресурс на вътрешния одит.

            Годишният план се преразглежда текущо през годината и ще бъде актуализиран в случай, че настъпват съществените промени в общината, състава на вътрешния одит или други допълнителни ангажименти от ръководителя на организацията.

Всяко изменение в годишния план се утвърждава от Кмета на Община Вълчи дол.

 

                        ІІ. ДЕЙНОСТИ НА ВЪТРЕШНИТЕ ОДИТОРИ ЗА ПОСТИГАНЕ НА СТРАТЕГИЧЕСКИТЕ ЦЕЛИ

            През 2024 г., вътрешните одитори планират да извършат следните ангажименти и дейности във връзка с постигането на заложените в стратегическия план цели, както следва:

 

 

1.                           Проверка на законосъобразността на процеса по определяне и администриране на местните данъци в Община Вълчи дол, ред и срок за тяхното събиране за 2023 год.

 

2.                           Проверка на законосъобразността при определянето, начисляването и изплащането на лекторските часове и пътните разходи на преподавателите.

 

3.                           Проверка на законосъобразността на процеса по определяне и отдаване под наем на общинско имущество и терени, съответствие с вътрешните актове и спазване на процедурите за отдаване под наем, контролните механизми при своевременното постъпване на наемните вноски.

 

 

ІІІ. ОДИТНИ АНГАЖИМЕНТИ

 

            3.1. Продължителност на одитните ангажименти

Одитните ангажименти за даване на увереност – стандартната продължителност се определя  в човекодни в зависимост от оценката на риска.

При оценката на риска e използвана следната скала:

    Висок  -  при непредприемане на мерки пропускът ще окаже сериозно влияние  върху функционирането на  обекта.        

Среден  -  при непредприемане  на мерки пропускът ще окаже средно влияние върху функционирането на обекта.

             Нисък  -  при непредприемане на мерки пропускът няма да окаже съществено влияние върху функционирането на обекта.

Оценка на риска

Човекодни за един одитен ангажимент

Висок риск

 48

Среден риск

 46

Нисък риск

 44

 

·        Висок риск – за извършването на този одитен ангажимент са необходими – 48 човекодни;

·        Среден риск – са необходими   46 човекодни;

·        Нисък риск – са необходими  44 човекодни;

·        Проследяване на препоръки – за проследяване на изпълнението на препоръките е определена стандартна продължителност – 2 човекодни  

·        Друг вид одиторска работа – стандартната продължителност на друг

вид  одитна работа, като специфични последващи действия, одит на качеството на работата, консултиране и разследване на измами се определя в зависимост от спецификата и сложността на конкретния ангажимент.

 

3.2. Видове одитни ангажименти

 

Легенда:

·        ОАУ – одитен ангажимент за даване на увереност

·        2401 – І-ви ОАУ за 2024 г.

·        2402 – ІІ-ри ОАУ за 2024 г.

·        2403 – ІІІ-ти ОАУ за 2024 г.

·        Рисков индекс от 2,34 до 3,00 – високорискови одитни единици

·        Рисков индекс от 1,71 до 2,33 – среднорискови одитни единици

·        Рисков индекс от 1,00 до 1,70 – нискорискови одитни единици

 

 

 

 

№ по ред

Рисков индекс

Вид на ангажимента

Структура

Цел на ангажимента

Обхват на ангажимента

Период

1.

2,33

/Среден/

ОАУ 2401

Дирекция

 

„Местни данъци и такси  и неданъчни приходи“

Да се оцени законосъобразността на процеса по определяне и администриране на местните данъци в община Вълчи дол, ред и срок за тяхното събиране за 2023 г.

Проверка за законосъобразността на процеса по определяне и администриране на местните данъци в община Вълчи дол, ред и срок за тяхното събиране за 2023 г.

Април - юни

2.

2,33

/Среден/

ОАУ 2402

СУ „ Васил Левски“

гр. Вълчи дол

Да се оцени законосъобразността при определянето, начисляването и изплащането на лекторските часове и пътните разходи на преподавателите.

Проверка за законосъобразността при определянето, начисляването и изплащането на лекторските часове и пътните разходи на преподавателите.

Юли - септември

3.

 

 

2,17

/Среден/

 

ОАУ 2403

Дирекция

"Устройство на територията и общинска собственост "

Да се оцени законосъобразността на процеса по определяне и отдаване под наем на общинско имущество и терени, съответствието с вътрешните актове и спазването  на процедурите за отдаване под наем, контролните механизми при своевременното постъпване на наемните вноски.

Проверка на законосъобразността на процеса по определяне и отдаване под наем на общинско имущество, съответствие с вътрешните актове и спазване на процедурите за отдаване под наем, контролните механизми при своевременното постъпване на наемните вноски.

Октомври - декември

                        ІV. СЪОТВЕТСТВИЕ  МЕЖДУ  ПЛАНИРАНИТЕ  ОДИТНИ АНГАЖИМЕНТИ  ЗА  ГОДИНАТА  И  ОДИТНАТА  СТРАТЕГИЯ

            Планираните одитни ангажименти през 2024 г., съответстват на утвърдената одитна стратегия. Връзката между планираните ангажименти в стратегическия план е показана в таблицата и е както следва:

 

Видове одитни ангажименти

Брой ангажименти за годината

Общо брой човекодни

Одитни ангажименти съгласно стратегическия план

Процент на изпълнение

1

Ангажименти за даване на увереност

3

144

3

100 %

2

Високо рискови

-

  48

-

3

Средно рискови

3

  46

3

100 %

4

Ниско рискови

-

  44

-

5

Проследяване на препоръки

3

    6

3

100 %

6

Ангажименти за консултиране

 -

 -

 -

 

                  

Одитните ангажименти в стратегическия и годишен план за вътрешния одитор са както следва:

 

 

Одитна единица

Рисков индекс

Приоритет

Планирани през годината

Одитни ангажименти №

1.

Проверка за законосъобразността на процеса по определяне и администриране на местните данъци в община Вълчи дол, ред и срок за тяхното събиране за 2023 г.

2,33

среден

Х

ОАУ  2401

2.

Проверка за  законосъобразността при определянето, начисляването и изплащането на лекторските часове и пътните разходи на преподавателите.

2,33

среден

Х

ОАУ  2402

3.

  Проверка за законосъобразността на процеса по определяне и отдаване под наем на общинско имущество и терени, съответствие с вътрешните актове и спазване на процедурите за отдаване под наем, контролните механизми при своевременното постъпване на наемните вноски.

 

2,17

среден

Х

ОАУ  2403

 

V. РЕСУРСНО ОБЕЗПЕЧЕНИЕ И РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА ОДИТНИТЕ АНГАЖИМЕНТИ

 

                        5.1. Ефективен фонд работно време /ЕФРВ/

            Ефективния фонд работно време на вътрешните одитори е изчислен в съответствие с одитната стратегия и е както следва:

            Вътрешен одитор:

1.     Общо работни дни                                          - 222

2.     Отпуск                                                                 -   20

3.     Болнични и др.                                                 -   10

4.     ЕФРВ                                                                    - 192

5.     Изпълнение на одитни ангажименти        - 144

6.     Стратегическо и годишно планиране         -   24

7.     Общо административни дейности              -     6

8.     Обучение и квалификация                            -   18

 

Ангажиментите  свързани с дейността по вътрешен одит през съответната година ще се разпределят както следва:

·        Около 75 % от ЕФРВ – извършване на одитни ангажименти за даване на увереност и консултиране, годишно и стратегическо планиране, проследяване на препоръки;

·        До 5 % от ЕФРВ – административна дейност;

·        До 20 % от ЕФРВ – друг вид дейност – обучения, семинари и др.

 

Ефективния фонд работно време на вътрешния одитор е изчислен и разпределен съгласно одитната стратегия и е както следва:

·        От общия брой работни дни за съответната година се изваждат планираните дни за отпуск и очакван брой дни за болнични и други непредвидени случаи – полученият брой работни дни формират ЕФРВ през годината за одитора.

·        От ЕФРВ за одитор около 75 % се разпределят за планиране, извършване, докладване на одитните ангажименти, проследяване, стратегическо и годишно планиране – това е ЕФРВ за одитна работа

·        Останалите дни до 25 % от ЕФРВ се разпределят за обучения и развитие на одитора, общоадминистративни дейности, участия в различни срещи и други дейности.

 

                                Определяне на ЕФРВ

 

№ по ред

Определяне на ЕФРВ

Брой дни

1

Общо работни дни

222

2

Отпуск

20

3

Болнични и др.

10

4

ЕФРВ

192

5

Изпълнение на одитни ангажименти

 

144

6

Стратегическо и годишно планиране

24

7

Общо административни дейности

6

8

Обучение и квалификация

18

 

 

 


 

                    

                                Разпределение на ЕФРВ

 

 Легенда:

1.            Изпълнение на одитни ангажименти        - 144

2.            Стратегическо и годишно планиране         -   24

3.            Общо административни дейности              -     6

4.            Обучение и квалификация                            -   18

 

5.2. График на одитните ангажименти за изпълнението им :

 

 

Тримесечие

Одитен ангажимент

Приоритизиране на одитната единица

Човекодни

Вътрешен одитор

ІІ - ро

1

ОАУ 2401

Среден

46

1

 

 

 

 

ІІІ - то

2

ОАУ 2402

Среден

46

1

 

 

 

 

 

 

ІV - то

3

ОАУ 2403

Среден

46

1

 

 

 

 

 

 

Всичко дни за одитни дейности

 

 

 

138

 

                

 

 

 

                                               

Видове одитни ангажименти

Брой ангажименти за годината

Общо брой човекодни

Одитни ангажименти съгласно стратегическия план

Процент на изпълнение

1

Ангажименти за даване на увереност

3

144

3

100 %

2

Високо рискови

-

-

-

 

3

Средно рискови

3

138

3

100 %

4

Ниско рискови

 -

 -

 -

5

Проследяване на препоръки

3

6

3

100 %

6

Ангажименти за консултиране

 -

 -

 -

 

                                                              

     

                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

                                                 Ръководител звено „ Вътрешен одит:…………………

                                                                                               

                                                                                          / Станимир Станчев /