І. ВЪВЕДЕНИЕ
Годишният план е изготвен въз основа на стратегическия план за дейността на звеното за вътрешен одит за 2024 – 2026 г. , утвърден от Кмета на Община Вълчи дол. Той дефинира предмета, обхвата, целите, времетраенето и ресурсите, необходими за изпълнението на всеки одитен ангажимент.
Одитните ангажименти за 2024 г. са разпределени на база реално разполагаемия човешки ресурс на вътрешния одит.
Годишният план се преразглежда текущо през годината и ще бъде актуализиран в случай, че настъпват съществените промени в общината, състава на вътрешния одит или други допълнителни ангажименти от ръководителя на организацията.
Всяко изменение в годишния план се утвърждава от Кмета на Община Вълчи дол.
ІІ. ДЕЙНОСТИ НА ВЪТРЕШНИТЕ ОДИТОРИ ЗА ПОСТИГАНЕ НА СТРАТЕГИЧЕСКИТЕ ЦЕЛИ
През 2024 г., вътрешните одитори планират да извършат следните ангажименти и дейности във връзка с постигането на заложените в стратегическия план цели, както следва:
1. Проверка на законосъобразността на процеса по определяне и администриране на местните данъци в Община Вълчи дол, ред и срок за тяхното събиране за 2023 год.
2. Проверка на законосъобразността при определянето, начисляването и изплащането на лекторските часове и пътните разходи на преподавателите.
3. Проверка на законосъобразността на процеса по определяне и отдаване под наем на общинско имущество и терени, съответствие с вътрешните актове и спазване на процедурите за отдаване под наем, контролните механизми при своевременното постъпване на наемните вноски.
ІІІ. ОДИТНИ АНГАЖИМЕНТИ
3.1. Продължителност на одитните ангажименти
Одитните ангажименти за даване на увереност – стандартната продължителност се определя в човекодни в зависимост от оценката на риска.
При оценката на риска e използвана следната скала:
Висок - при непредприемане на мерки пропускът ще окаже сериозно влияние върху функционирането на обекта.
Среден - при непредприемане на мерки пропускът ще окаже средно влияние върху функционирането на обекта.
Нисък - при непредприемане на мерки пропускът няма да окаже съществено влияние върху функционирането на обекта.
Оценка на риска |
Човекодни за един одитен ангажимент |
|
Висок риск |
48 |
|
Среден риск |
46 |
|
Нисък риск |
44 |
|
· Висок риск – за извършването на този одитен ангажимент са необходими – 48 човекодни;
· Среден риск – са необходими 46 човекодни;
· Нисък риск – са необходими 44 човекодни;
· Проследяване на препоръки – за проследяване на изпълнението на препоръките е определена стандартна продължителност – 2 човекодни
· Друг вид одиторска работа – стандартната продължителност на друг
вид одитна работа, като специфични последващи действия, одит на качеството на работата, консултиране и разследване на измами се определя в зависимост от спецификата и сложността на конкретния ангажимент.
3.2. Видове одитни ангажименти
Легенда:
· ОАУ – одитен ангажимент за даване на увереност
· 2401 – І-ви ОАУ за 2024 г.
· 2402 – ІІ-ри ОАУ за 2024 г.
· 2403 – ІІІ-ти ОАУ за 2024 г.
· Рисков индекс от 2,34 до 3,00 – високорискови одитни единици
· Рисков индекс от 1,71 до 2,33 – среднорискови одитни единици
· Рисков индекс от 1,00 до 1,70 – нискорискови одитни единици
№ по ред |
Рисков индекс |
Вид на ангажимента |
Структура |
Цел на ангажимента |
Обхват на ангажимента |
Период |
|
1. |
2,33 /Среден/ |
ОАУ 2401 |
Дирекция „Местни данъци и такси и неданъчни приходи“ |
Да се оцени законосъобразността на процеса по определяне и администриране на местните данъци в община Вълчи дол, ред и срок за тяхното събиране за 2023 г. |
Проверка за законосъобразността на процеса по определяне и администриране на местните данъци в община Вълчи дол, ред и срок за тяхното събиране за 2023 г. |
Април - юни |
|
2. |
2,33 /Среден/ |
ОАУ 2402 |
СУ „ Васил Левски“ гр. Вълчи дол |
Да се оцени законосъобразността при определянето, начисляването и изплащането на лекторските часове и пътните разходи на преподавателите. |
Проверка за законосъобразността при определянето, начисляването и изплащането на лекторските часове и пътните разходи на преподавателите. |
Юли - септември |
|
3. |
2,17 /Среден/ |
ОАУ 2403 |
Дирекция "Устройство на територията и общинска собственост " |
Да се оцени законосъобразността на процеса по определяне и отдаване под наем на общинско имущество и терени, съответствието с вътрешните актове и спазването на процедурите за отдаване под наем, контролните механизми при своевременното постъпване на наемните вноски. |
Проверка на законосъобразността на процеса по определяне и отдаване под наем на общинско имущество, съответствие с вътрешните актове и спазване на процедурите за отдаване под наем, контролните механизми при своевременното постъпване на наемните вноски. |
Октомври - декември |
|
ІV. СЪОТВЕТСТВИЕ МЕЖДУ ПЛАНИРАНИТЕ ОДИТНИ АНГАЖИМЕНТИ ЗА ГОДИНАТА И ОДИТНАТА СТРАТЕГИЯ
Планираните одитни ангажименти през 2024 г., съответстват на утвърдената одитна стратегия. Връзката между планираните ангажименти в стратегическия план е показана в таблицата и е както следва:
№ |
Видове одитни ангажименти |
Брой ангажименти за годината |
Общо брой човекодни |
Одитни ангажименти съгласно стратегическия план |
Процент на изпълнение |
1 |
Ангажименти за даване на увереност |
3 |
144 |
3 |
100 % |
2 |
Високо рискови |
- |
48 |
- |
|
3 |
Средно рискови |
3 |
46 |
3 |
100 % |
4 |
Ниско рискови |
- |
44 |
- |
|
5 |
Проследяване на препоръки |
3 |
6 |
3 |
100 % |
6 |
Ангажименти за консултиране |
- |
- |
- |
|
Одитните ангажименти в стратегическия и годишен план за вътрешния одитор са както следва:
№ |
Одитна единица |
Рисков индекс |
Приоритет |
Планирани през годината |
Одитни ангажименти № |
1. |
Проверка за законосъобразността на процеса по определяне и администриране на местните данъци в община Вълчи дол, ред и срок за тяхното събиране за 2023 г. |
2,33 |
среден |
Х |
ОАУ 2401 |
2. |
Проверка за законосъобразността при определянето, начисляването и изплащането на лекторските часове и пътните разходи на преподавателите. |
2,33 |
среден |
Х |
ОАУ 2402 |
3. |
Проверка за законосъобразността на процеса по определяне и отдаване под наем на общинско имущество и терени, съответствие с вътрешните актове и спазване на процедурите за отдаване под наем, контролните механизми при своевременното постъпване на наемните вноски. |
2,17 |
среден |
Х |
ОАУ 2403 |
V. РЕСУРСНО ОБЕЗПЕЧЕНИЕ И РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ НА ОДИТНИТЕ АНГАЖИМЕНТИ
5.1. Ефективен фонд работно време /ЕФРВ/
Ефективния фонд работно време на вътрешните одитори е изчислен в съответствие с одитната стратегия и е както следва:
Вътрешен одитор:
1. Общо работни дни - 222
2. Отпуск - 20
3. Болнични и др. - 10
4. ЕФРВ - 192
5. Изпълнение на одитни ангажименти - 144
6. Стратегическо и годишно планиране - 24
7. Общо административни дейности - 6
8. Обучение и квалификация - 18
Ангажиментите свързани с дейността по вътрешен одит през съответната година ще се разпределят както следва:
· Около 75 % от ЕФРВ – извършване на одитни ангажименти за даване на увереност и консултиране, годишно и стратегическо планиране, проследяване на препоръки;
· До 5 % от ЕФРВ – административна дейност;
· До 20 % от ЕФРВ – друг вид дейност – обучения, семинари и др.
Ефективния фонд работно време на вътрешния одитор е изчислен и разпределен съгласно одитната стратегия и е както следва:
· От общия брой работни дни за съответната година се изваждат планираните дни за отпуск и очакван брой дни за болнични и други непредвидени случаи – полученият брой работни дни формират ЕФРВ през годината за одитора.
· От ЕФРВ за одитор около 75 % се разпределят за планиране, извършване, докладване на одитните ангажименти, проследяване, стратегическо и годишно планиране – това е ЕФРВ за одитна работа
· Останалите дни до 25 % от ЕФРВ се разпределят за обучения и развитие на одитора, общоадминистративни дейности, участия в различни срещи и други дейности.
Определяне на ЕФРВ
№ по ред |
Определяне на ЕФРВ |
Брой дни |
|
1 |
Общо работни дни |
222 |
|
2 |
Отпуск |
20 |
|
3 |
Болнични и др. |
10 |
|
4 |
ЕФРВ |
192 |
|
5 |
Изпълнение на одитни ангажименти |
144 |
|
6 |
Стратегическо и годишно планиране |
24 |
|
7 |
Общо административни дейности |
6 |
|
8 |
Обучение и квалификация |
18 |
|
Разпределение на ЕФРВ
Легенда:
1. Изпълнение на одитни ангажименти - 144
2. Стратегическо и годишно планиране - 24
3. Общо административни дейности - 6
4. Обучение и квалификация - 18
|
|||||||||
|
5.2. График на одитните ангажименти за изпълнението им :
Тримесечие |
№ |
Одитен ангажимент |
Приоритизиране на одитната единица |
Човекодни |
Вътрешен одитор |
|
ІІ - ро |
1 |
ОАУ 2401 |
Среден |
46 |
1 |
|
|
|
|
|
|||
ІІІ - то |
2 |
ОАУ 2402 |
Среден |
46 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
ІV - то |
3 |
ОАУ 2403 |
Среден |
46 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Всичко дни за одитни дейности |
|
|
|
138 |
|
|
№ |
Видове одитни ангажименти |
Брой ангажименти за годината |
Общо брой човекодни |
Одитни ангажименти съгласно стратегическия план |
Процент на изпълнение |
1 |
Ангажименти за даване на увереност |
3 |
144 |
3 |
100 % |
2 |
Високо рискови |
- |
- |
- |
|
3 |
Средно рискови |
3 |
138 |
3 |
100 % |
4 |
Ниско рискови |
- |
- |
- |
|
5 |
Проследяване на препоръки |
3 |
6 |
3 |
100 % |
6 |
Ангажименти за консултиране |
- |
- |
- |
|
Ръководител звено „ Вътрешен одит:………………… / Станимир Станчев / |
|