съгласно чл. 6, ал. 10, т. 1 от Наредбата за условията и реда за извършване на оценка на въздействие върху околната среда
Данни за възложителя |
ОБЩИНА ВЪЛЧИ ДОЛ, Представлявана от Калоян Цветков – Кмет на община Седалище и адрес на управление: 9280 гр. Вълчи дол, пл. Христо Ботев 1 |
Инвестиционно предложение (ИП) |
„Изграждане на обекти (6 бр. самостоятелни типови сгради) за резидентна грижа за пълнолетни лица с интелектуални затруднения“ |
Местоположение на площадката |
УПИ VII - „за социални услуги“, кв. 2 по плана на с. гара Оборище, община Вълчи дол, област Варна, като част от ПИ с идентификатор 53093.502.4 по КК на селото |
Резюме на инвестиционното предложение |
Комплексът ще се състои от 6 броя самостоятелни, типови сгради за резидентни грижи, всяка с капацитет до 15 потребителя с индикативна ЗП~675 кв.м. (15 човека х 45 кв.м. на човек). Всяка резидентна грижа представлява самостоятелна сграда (къща), която ще бъде проектирана като комплекс от апартаментни единици. Строежите ще се проектират на един етаж с монолитна стоманобетонова носеща конструкция, междуетажни подови конструкции – стоманобетонови плочи и скатен покрив, на който ще се предвиди монтаж на фотоволтаична инсталация са собствени нужди. Една резидентна грижа следва да съдържа 3 броя апартамента. Всеки апартамент трябва да осигурява възможност за живот в малка среда (до 5 човека) и да отговаря на функционалните изисквания за жилище. Всеки апартамент ще съдържа три основни типа помещения: за лично пространство на потребителите, общо пространство за малката група от 5 потребителя и помещения за екипа. За нуждите на всяко домакинство ще се обособят следните помещения: - Спални помещения със самостоятелни санитарни помещения (баня с тоалетна) - за лично пространство; - Кухня с трапезария и дневна, обезопасена външна тераса – за общо пространство; - Спомагателно помещение – перално и гладачно; - Помещение за екипа със самостоятелен санитарен възел; - Складово помещение за хранителни продукти; - Техническо помещение; - Складово/техническо помещение за нуждите на отоплителната система, с независим, контролиран достъп от вън. Изградената резидентна грижа следва да обслужва 90 потребителя. |
Информацията за преценяване необходимостта от ОВОС на ИП по Приложение 2 към чл. 6 от Наредбата за условията и реда за извършване на ОВОС е на разположение в Дирекция „Устройство на територията и общинска собственост” при община Вълчи дол, пл. Христо Ботев 1, стая № 202.
При проявяване на обществен интерес, становища могат да се изпращат в 14 дневен срок в Дирекция „Устройство на територията и общинска собственост” при община Вълчи дол на адрес: 9280 град Вълчи дол, пл. Христо Ботев 1.
Срок за обявяване на информационното табло и в сайта на община Вълчи дол - 14 дни.
Дата на постъпване в община Вълчи дол на Информация за преценяване необходимостта от ОВОС за ИП |
Вх. № РД 3200-105-(5)/29.10.2024 г. |
|||
Дата на обявяване |
31.10.2024 г. |
Дата на приключване |
14.11.2024 г. |
|
Изготвил: инж. Диана Петрова Директор на дирекция УТОС |
|
|||
- Написано от: инж. Диана Петрова, дирeктор дирекция „Устройство на територията, и общинска собственост“
Община Вълчи дол, на основание чл. 18, ал.1 и ал.2 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор, във връзка с чл. 4, ал. 1 и чл. 5 от Наредба за процедурата за определяне на състава и дейността на одитните комитети в организациите от публичния сектор и заповед № 24-1258/29.10.2024г. на кмета на общината,
ОБЯВЯВА ПРОЦЕДУРА ЗА ПОДБОР
на двама външни членове на Одитния комитет в Община Вълчи дол при следните условия:
1. Място на изпълнение на дейността: Община Вълчи дол, пл.Христо Ботев №1
2. Изисквания към кандидатите за външни членове на Одитния комитет, съгласно чл. 18, ал. 1 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор:
2.1. Да имат придобита образователно-квалификационна степен „магистър”;
2.2. Да имат най-малко 5 години стаж в областта на управлението и контрола, вътрешния или външния одит;
2.3. Да не участват в друг одитен комитет, създаден по реда на чл. 18 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор.
3. Необходими документи за участие в подбора:
3.1. Писмено заявление за участие в процедурата за определяне на външни членове на одитен комитет в Община Вълчи дол по образец съгласно приложение № 1;
3.2. Копия от документи, доказващи придобита образователно-квалификационна степен „магистър”;
3.3. Копия от документи, удостоверяващи наличието на професионален опит по чл. 18, ал. 1, т. 2 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор;
3.4. Други документи, удостоверяващи допълнителна квалификация и придобити сертификати в областта на управлението и контрола, вътрешния и външен одит.
4. Място и срок на подаване на документи
Комплектът с документи се подава лично или чрез упълномощено лице, в Информационен център на Община Вълчи дол на адрес: гр.Вълчи дол, пл.Христо Ботев №1 от 08:00 до 17:00 часа.
Срок за подаване на документи – 30 календарни дни от публикуване на Обявлението в интернет страницата на Община Вълчи дол: https://www.valchidol.bg
5. Кратко описание на задълженията на външен член на Одитния комитет:
Участва в заседанията на Одитния комитет и подпомага дейността му при изпълнение на правомощията на комитета по чл. 18, ал. 5 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор. Одитният комитет заседава не по-малко от веднъж на два месеца.
При встъпването си в длъжност членовете на Одитния комитет подават декларация за обстоятелствата по чл. 18, ал. 1 от Закона за вътрешния одит в публичния сектор, съгласно Приложение № 4 към чл. 16, ал. 6 от Наредбата за процедурата за определяне на състава и дейността на одитните комитети в организациите от публичния сектор.
6. Размер на възнаграждението на външен член на Одитния комитет:
Размерът на възнаграждението на външен член на Одитния комитет за участие в заседание на Одитния комитет е половин минимална заплата, но не повече от една минимална работна заплата за страната на месец. Минималният брой заседания е поне веднъж на два месеца.
7. Начин на провеждане на подбора:
Подборът се извършва от комисия, определена със заповед на кмета на Община Вълчи дол на два етапа:
- Преглед на представените от кандидатите документи;
- Интервю с допуснатите по документи кандидати, на което те излагат своето виждане за работата (дейността) на одитния комитет
Протоколът на комисията с допуснатите и недопуснатите кандидати ще се публикува на интернет страницата на Община Вълчи дол, секция „Обявления“.
До кандидатите, които са допуснати до интервю, на посочения от тях адрес/ електронна поща ще бъде изпратена покана за явяване на интервю, в която ще бъдат посочени датата, мястото и часът на провеждане на интервюто.
Комисията оценява общото представянето на допуснатите до интервюто кандидати и ги класира по низходящ ред.
8. Въз основа на резултатите от класирането ще бъдат изпратени писмени покани за членство в Одитния комитет на кандидатите, класиране на първите две места. Поканите се изпращат и на посочена от кандидатите електронна поща.
9. Телефон за контакти и допълнителна информация: тел: 05131/2315 или 0895194424
Приложение:
Заявление за участие в процедурата - Приложение № 1 към чл. 6 на НПОСДОКОПС
Публикувано на 30.10.2024г.
- Написано от: Елка Златарова, зам. кмет на Община Вълчи дол
Длъжности за социалната услуга „Център за обществена подкрепа“, гр. Вълчи дол:
1. Психолог – 1 бр.;
2. Логопед – 1 бр.;
3. Социален работник – 3 бр.;
4. Педагог – 1 бр.;
Минимални изисквани за заемане на длъжностите и задължения:
Психолог в ЦОП – 1 бр.
Изисквания:
Завършено висше образование с образователно-квалификационна степен „Бакалавър” или „Магистър“, професионално направление „Психология”.
Минимален професионален опит за заемане на длъжността – не се изисква.
Кратко описание на длъжността:
Предоставя социални услуги свързани с обучение, терапия и консултиране на децата, техните близки и родители за преодоляване на емоционални, поведенчески и др. кризи в развитието, влияещи негативно върху качеството на живот на потребителя. Провежда индивидуални и групови психологически консултации и обучения. Изготвя индивидуална оценка на потребностите на потребителя; Разработва индивидуални планове за подкрепа при предоставяне на социални услуги; Оказва психологическа подкрепа и терапия на потребителите с увреждания. Подкрепя потребителите за справяне с възникнали кризи. Използва в работата си утвърдени психологически методи и подходи за правилното идентифициране на проблематиката и реализиране на навременна и специализирана подкрепа за потребителя. Оказва индивидуална и групова психологична помощ, провежда консултации, семейни сесии, кризистни интервенции, участва в дейности по превенция на изоставянето на деца, превенция на негативни социални явления, като агресия между децата в ученическа възраст, сред подрастващите, превенция на зависимости и др.
Участва в разработване и провеждане на програми и обучения, свързани с потребителите на социалната услуга; Попълва отчетна документация в досиетата на потребителите на социални услуги свързана с проведените в тях дейности. Изготвя доклади за работата си. Прилага в работата си основните законови и подзаконови нормативни актове от сферата на социалните услуги.
Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:
- да притежава опит в работата с деца в риск по смисъла на ЗЗД, деца със специални потребности и техните семейства;
- да познава етичния кодекс за работа с деца;
- да умее да работи в екип;
- да умее да планира и приоритетизира работата си;
- да притежава много добра компютърна грамотност при работа с MS Office – Word, Excel, др. продукти на Microsoft Office.
Логопед в ЦОП – 1 бр.
Изисквания:
Завършено висше образование с образователно-квалификационна степен „Бакалавър” или „Магистър“, професионално направление „Логопедия“, „Логопедагогика“, „Медицинска речева и езикова патология“, „Сурдопедагогика“, или други приравнени специалности.
Минимален професионален опит за заемане на длъжността – не се изисква.
Кратко описание на длъжността:
Работи с потребителите за преодоляване на физически смущения, които засягат човешкия говор и комуникация; Осъществява програми за превенция на отпадането от училище и подпомага деца със специфични особености в усвояване на основните училищни проблеми; Помага за преодоляване на специфични логопедични трудности при деца със сензорни, интелектуални, соматични проблеми, работи за възстановяване езиковите функции; Прилага рехабилитационни терапии при говорни нарушения, сетивни и невралгични проблеми; Осъществяване на дейности за развитие на обща и фина моторика. Изготвя речева карта на всеки представител на целевата група; Консултира с цел превенция; При необходимост извършва посочените дейности под формата на мобилна работа.
Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:
- да притежава опит в работата с деца в риск по смисъла на ЗЗД, деца със специални потребности и техните семейства;
- да познава етичния кодекс за работа с деца;
- да умее да работи в екип;
- да умее да планира и приоритетизира работата си;
- да притежава много добра компютърна грамотност при работа с MS Office – Word, Excel, др. продукти на Microsoft Office.
Социален работник в ЦОП – 3 бр.
Изисквания:
Завършено висше образование с образователно-квалификационна степен „Бакалавър” професионално направление в сферата на социалните дейности.
Минимален професионален опит за заемане на длъжността – не се изисква.
Кратко описание на длъжността:
Провежда социална работа по методики според конкретния случай с деца и техните семейства – потребители на ЦОП, гр. Вълчи дол. Изготвя индивидуална оценка на потребностите на потребителя на соц. услуги; Разработва индивидуални планове за подкрепа при предоставяне на социални услуги; Осъществява социална работа по индивидуален случай на деца в риск и техните семейства; Работи на терен; Участва в разработване и провеждане на програми и обучения, свързани с деца, маргинализирани групи и др. на социалната услуга в общността; Консултира, обучава, придружава, посредничи и работи с деца в риск, в определени случаи и с деца със специални потребности, деца с противообществени прояви и техните семейства. Попълва отчетна документация в досиетата на потребителите на социални услуги свързана с проведените с тях дейности. Изготвя доклади за работата си. Участва в процеса на социална интеграция, адаптация и придобиване на различни социални умения от детето и родителите. Прилага в работата си основните законови и подзаконови нормативни актове от сферата на социалните услуги.
Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:
- да притежава опит в работата с деца в риск по смисъла на ЗЗД, деца със специални потребности и техните семейства;
- да познава етичния кодекс за работа с деца;
- да умее да работи в екип;
- да умее да планира и приоритетизира работата си;
- да притежава много добра компютърна грамотност при работа с MS Office – Word, Excel, др. продукти на Microsoft Office.
Педагог в ЦОП – 1 бр.
Изисквания:
Завършено висше образование с образователно-квалификационна степен „Бакалавър” или „Магистър“, професионално направление „Педагогика”, “Социална педагогика”, „Специална педагогика” или друга специалност хуманитарен профил, но с педагогическа правоспособност.
Минимален професионален опит за заемане на длъжността – не се изисква.
Кратко описание на длъжността:
Отговаря за формирането на умения и навици у потребителите, и стимулиране на тяхното интелектуално развитие, за повишаване пригодността им за успешна социализация и реализация. Установява образователни потребности и дефицити на децата, планира и организира тяхното компенсиране. Подпомага обучителният и възпитателният процес, провежда занимателни-образователни игри, образователно-конструктивни дейности. Прилага ежедневно обучителна и терапевтична работа с деца.
Допълнителни умения и квалификации, носещи предимство на кандидатите:
- да притежава опит в работата с деца в риск по смисъла на ЗЗД, деца със специални потребности и техните семейства;
- да познава етичния кодекс за работа с деца;
- да умее да работи в екип;
- да умее да планира и приоритетизира работата си;
- да притежава много добра компютърна грамотност при работа с MS Office – Word, Excel, др. продукти на Microsoft Office.
Начин за провеждане на конкурса
Конкурсът да се осъществи чрез :
- Подбор по документи;
- Провеждане на интервю.
Кандидатите, одобрени по документи, ще бъдат поканени на интервю.
Контакт с одобрените кандидати ще бъде установен по телефон и/или e-mail при пълна конфиденциалност на получената информация.
Необходими документи за кандидатстване
1. Заявление – по образец;
2. Автобиография (CV);
3. Копие на документ за завършено висше образование;
4. Копие от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит;
5. Декларация – по образец;
6. Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността.
Срок и място на подаване на документите
Документите се подават в Община Вълчи дол, пл. „Христо Ботев“ №1, ет. 1, Информационен център, в срок до 08.11.2024 г., 17:00 ч.
Лице за контакт - Стилияна Иванова, тел.: 0897 969955
Комплект документи могат да бъдат получени от Информационен център, етаж партер на сградата на Общинска администрация - Вълчи дол, гр. Вълчи дол, пл. „Христо Ботев“ №1 или на бъдат изтеглени от официалната интернет страница на Община Вълчи дол - www.valchidol.bg
Комисия за подбор извършва преглед на документите и изготвя списък на допуснатите до интервю кандидати.
В списъка на допуснатите кандидати се посочва датата на интервюто, часът за започването и мястото на провеждането му. В списъка на недопуснатите до интервю кандидати се посочват основанията за недопускането им. Допуснатите до интервю кандидати не се уведомяват лично за датата, часа и мястото на провеждане му. Информацията се публикува на официалната интернет страница на Община Вълчи дол - www.valchidol.bg и на информационното табло, намиращо се пред сградата на Общинска администрация – Вълчи дол, на адрес: гр. Вълчи дол, пл. „Христо Ботев“ №1.
Калоян Цветков
Кмет на Община Вълчи дол
- Написано от: Стилияна Иванова - директор дирекция "Инвестиционна политика и хуманитарни дейностти"
ОБЩИНА ВЪЛЧИ ДОЛ
обявява конкурс за длъжността: Управител на Център за обществена подкрепа, гр. Вълчи дол за предоставяне на услуги по чл. 15, от ЗСУ - информиране и консултиране /като общодостъпна и като специализирана услуга/, застъпничество и посредничество, общностна работа, терапия и рехабилитация, обучение за придобиване на умения / като общодостъпна и като специализирана услуга, определена за заемане по трудово правоотношение на пълно работно време
Кратко описание на длъжността
Организира, ръководи и контролира цялостната дейност на Център за обществена подкрепа за предоставяне на услуги по чл. 15, от ЗСУ - информиране и консултиране /като общодостъпна и като специализирана услуга/, застъпничество и посредничество, общностна работа, терапия и рехабилитация, обучение за придобиване на умения / като общодостъпна и като специализирана услуга/. Осигурява предоставянето на социалните услуги на потребителите с цел осигуряване на оптимални условия за гарантиране на безопасността им и опазване на здравето и живота им. Отговаря за цялостната организация за функционирането на Центъра. Следи за спазването на закони, правилници, наредби, методики и подзаконовите нормативни актове, приложими за предоставяните социални услуги. Следи за целесъобразното изготвяне и поддържане на цялостната документация. Поставя задачи на персонала и контролира тяхното изпълнение.
Изисквания към кандидатите
1. Образование – Висше, минимална образователно-квалификационна степен „Бакалавър”;
2. Област на висшето образование: социална педагогика, социални дейности, психология и/или други специалности, отговарящи на профила на социалната услуга.
3. Трудов стаж – минимум 2 години по специалността;
4. Да не е поставен под запрещение;
5. Да не е осъждан за умишлено престъпление от общ характер на лишаване от свобода;
6. Да не е лишен по съответния ред от правото да заема определената длъжност.
Допълнителни изисквания:
1. Добра компютърна грамотност при работа с MS Office – Word, Excel, др. продукти на Microsoft Office;
2. Умения за работа в екип, комуникативни и организационни умения;
Необходими документи за кандидатстване
1. Заявление – по образец;
2. Автобиография (CV);
3. Копие на документ за завършено висше образование;
4. Копие от документи, удостоверяващи продължителността на професионалния опит;
5. Декларация – по образец;
6. Други документи, свързани с изискванията за заемане на длъжността.
Срок и място на подаване на документите
Документите се подават в Община Вълчи дол, пл. „Христо Ботев“ №1, ет. 1, Информационен център, в срок до 08.11.2024 г., 17:00 ч.
Лице за контакт - Стилияна Иванова, тел.: 0897 969955
Комплект документи могат да бъдат получени от Информационен център, етаж партер на сградата на Общинска администрация - Вълчи дол, гр. Вълчи дол, пл. „Христо Ботев“ №1 или на бъдат изтеглени от официалната интернет страница на Община Вълчи дол - www.valchidol.bg
Начин за провеждане на конкурса
Конкурсът да се осъществи чрез :
- Подбор по документи;
- Провеждане на интервю.
Комисия за подбор извършва преглед на документите и изготвя списък на допуснатите до интервю кандидати.
В списъка на допуснатите кандидати се посочва датата на интервюто, часът за започването и мястото на провеждането му. В списъка на недопуснатите до интервю кандидати се посочват основанията за недопускането им. Допуснатите до интервю кандидати не се уведомяват лично за датата, часа и мястото на провеждане му. Информацията се публикува на официалната интернет страница на Община Вълчи дол - www.valchidol.bg и на информационното табло, намиращо се пред сградата на Общинска администрация – Вълчи дол, на адрес: гр. Вълчи дол, пл. „Христо Ботев“ №1.
Калоян Цветков
Кмет на Община Вълчи дол
- Написано от: инж. Иво Ангелов
На основание чл. 20, ал.1, т.1 от Наредбата за условията и реда за извършване на екологична оценка на планове и програми (обн. ДВ, бр.57/2004 г., поел. изм. ДВ, бр. 70/2020 г.) е открита процедура за провеждане на консултации по изготвения Доклад за екологична оценка на проекта на План за управление на речните басейни В Дунавски басейнов район за периода 2022-2027 г.
Басейнова дирекция "Дунавски район" (БДЦР)
Пълен пощенски адрес: гр. Плевен 5800; ул. "Чаталджа" № 60. п.к.1237
Телефои/факс/ел. поща: тел./факс: +359 64 885100, ел. поща:
dunavbd(5)bddr.bR
Лице за връзка: инж. Румелия Петрова, Директор на БДЦР
2. Обща информация за предложения план
а) Основание за изготвяне на плана
Планът за управление на речните басейни в Дунавски район 2022-2027 г. (ПУРБ) е изготвен съгласно изискванията на чл. 155, ал. 1 от Закона за водите (ЗВ) и въз основа на Глава десета, Раздел VI от Закона за водите и чл.13 от Директива 2000/60/ЕС (РДВ).
б) Период на действие и етапи на изпълнение на плана
Съгласно изискванията на член 14 от РДВ и чл. 159, ал. 1 от ЗВ, ПУРБ се преразглежда и актуализира на всеки шест години след първоначалното му публикуване. Съдържанието на актуализирания план се регламентира отчл. 159, ал. 2 на ЗВ.
Актуализираният ПУРБ обхваща третия планов период съгласно РДВ до 2027 г. и представлява актуализация на ПУРБ 2016-2021 г,
Не се предвиждат етапи при изпълнението на ПУРБ. Планираните мерки се изпълняват през целия период на действие на плана, след приемането му от Министерски съвет, като за част от мерките стартирането е обвързано с осигуряване на финансиране.
в) Териториален обхват (национален, регионален, областен, общински, за по- малки територии) с посочване на съответните области и общини.
Дунавски район за басейново управление е част от международния речен басейн на река Дунав. На север граничи с Република Румъния, на изток с Черноморския район за басейново управление, на запад с Република Сърбия и на юг с Източнобеломорски и Западнобеломорски райони за басейново управление.
Дунавски РБУ покрива територия от 47235 км2, което представлява 42,5 % от територията на Република България и включва водосборните области на 11 броя реки: Дунав, Реки западно от Огоста, Огоста, Искър, Вит, Осъм, Янтра, Русенски Лом, Дунавски добруджански реки, Ерма и Нишава.
Засегнати са пълно или частично 18 области на България (Варна, Велико Търново, Видин, Враца, Габрово, Добрич, Ловеч, Монтана, Перник, Плевен, Разград, Русе, Силистра, Сливен, Софийска област, София, Търговище и Шумен), 126 общини и 2278 населени места, включително столицата на страната - гр. София. На тази територия населението през 2021 г., е 3 155 101 души,т.е. 46,1% от общото население на страната.
г) Засегнати елементи на Националната екологична мрежа (НЕМ)
В териториалния обхват на Дунавски РБУ попадат изцяло или частично изброените по-долу 98 бр. по Директивата за местообитания и 51 бр. по Директивата за птици защитени зони от екологичната мрежа Натура 2000 по смисъла на Закона за биологичното разнообразие.
Код на 33 |
Наименование на 33 !Дир.* |
Код на 33 |
Наименование на 33 |
Дир.* |
|
BG0000113 |
Витоша . |
дх+дп |
BG0000266 |
Пещера Мандрата |
ДХ |
rBG0000240n |
Студенец |
ДХ+ДП |
BG0000610 |
Река Янтра |
ДХ |
BG0000241 |
Сребърна |
ДХ+ДП |
BG0000593 |
Билерниците |
ДХ |
BG0002018 |
Остров Вардим |
дх+дп |
BG0000534 |
Остров Чайка |
ДХ |
BG0000494 |
Централен Балкан |
ДХ+ДП |
BG0000180 |
Боблата |
дх |
BG0000399 |
Българка |
^ЦХ+дп |
BG0000199 |
Цибър |
ДХ |
hBG0000496 |
Рилски манастир |
ДХ+ДП |
BG0000216 |
Емен |
[дх |
[BG0000495 |
Рила |
ДХ+ДП |
BG0000231 |
Беленска гора |
X ct |
BG0000263 |
Скалско |
ДХ |
BG0000232 — |
Батин |
ДХ |
|
Код на 33 1 |
Наименование на 33 |
Дир.* |
Код на 33 |
Наименование на 33 |
Дир.* |
'BG0000519 |
Моминбродско блато |
ДХ |
BG0000532 |
Остров Близнаци |
ДХ |
BG0000507 |
Делейна |
дх |
BG0000308 |
Верила |
дх I |
BG0000524 |
Оризището |
ДХ |
BG0Q00636 |
Ниска Рила |
ДХ |
BG0000529 |
Мартен - Ряхово |
дх |
BG0000521 |
Макреш |
ДХ |
BG0000165 |
Лозенска планина |
дх |
BG0000107 |
Суха река |
ДХ |
BG0000171 |
Лудогорие - Боблата |
дх |
BG0000166 1 |
Врачански Балкан |
дх |
BG0000213 | |
Търновски височини |
дх 1 |
BG0000279 |
Стара река |
дх |
fBG0000182 L |
Орсоя |
дх |
BG0000280 |
Златаришка река |
ДХ |
'BG0000527 |
Козлодуй |
дх |
BG0000313 |
Руй |
дх |
BG0000530 L |
Пожарево - Гарван |
дх |
BG0000432 |
Голяма река |
ДХ |
BG0000576 |
Свищовска гора |
дх |
BG0000516 1 |
Черната могила |
дх |
BG0000377 |
Калимок - Бръшлен |
дх |
BG0000487 |
Божите мостове |
ДХ |
BG0000169 |
Лудогорие - Сребърна |
дх |
BG0000503 |
Река Лом |
дх |
hBG0000214 |
Дряновски манастир |
дх |
BG0000508 |
Река Скът |
ДХ |
'BG0000239 |
Обнова - Караман дол |
ДХ |
BG0000509 |
Цибрица |
дх |
BG0000181 J |
Река Вит |
дх |
BG0000518 |
Въртопски дол |
1ДХ |
BG0001042 |
Искърски пролом - Ржана |
ДХ |
BG0000525 |
Тимок |
дх |
BG0000233 |
Студена река |
ДХ |
hBG0000601 |
Каленска пещера |
дх |
BG0000247 |
Никополско плато |
ДХ |
BG0000617 |
Река Палакария |
дх |
BG0000396 |
Персина |
дх |
FbG0000631 |
гНово село |
Гдх |
BG0000569 |
Кардам |
дх |
BG0000281 |
Река Белица |
[дх |
hBG0000570 |
Изворово - Краище |
ДХ |
BG0000282 |
Дряновска река |
дх |
BG0000314 |
Ребро |
ЯХ |
fBG0001307 |
'Плана |
дх |
BG0000336 |
Златия |
'ДХ |
[BG0000614 |
Река Огоста |
дх |
BG0000340 |
Цар Петрово |
дх |
BG0000613 |
Река Искър |
дх |
BG0000523 |
Шишенци |
дх |
BG0000237 |
Остров Пожарево |
ДП |
feG0000190 |
Витата стена |
"дх |
BG0000332 |
Карлуковски карст |
ДП |
BG0000572 |
Росица - Лозница |
ДХ |
BG0002001 |
Раяновци |
ДП |
BG0000528 |
ОстроБСка степ - [ |
ДХ |
BG0002004 |
Долни Ьогров - Казичене _______________________ |
ДП |
|
Код на ВЗ |
Наименование на 33 |
Дир.* |
Код на 33 |
Наименование на 33 |
Дир.* _______ I |
|
Вадин |
|
|
|
|
BG0000594 |
Божия мост - Понора |
ДХ |
BG0002005 |
Понор |
дп |
BG0000533 |
Острови Козлодуй |
ДХ |
BG0002006 |
Рибарници Орсоя |
ДП |
BG0000335 |
Карабоаз |
ДХ |
BG0002007 |
Остров Ибиша |
дп |
BG0000334 |
Остров |
ДХ |
BG0002008 |
Остров до Горни Цибър |
ДП |
BG0000322 |
Драгоман |
ДХ |
BG0002009 4 |
Златията |
дп |
BG0000517 |
Портитовци - Владимирово |
дх |
BG0002017 |
Комплекс Беленски острови |
ДП |
BG0000339 |
Раброво |
ДХ . |
BG0002024 |
Рибарници Мечка |
ДП |
BG0000498 |
Видбол |
ДХ |
BG0002029 |
Котленска планина |
ДП | |
BG0000500 |
Бойница |
дх |
BG0002030 |
Комплекс Калимок |
ДП |
^00000611 |
Язовир Горни Дъбник |
дх |
BG0002031 |
Стената |
дп |
BG0001014 |
Карлуково |
ДХ |
BG0002039 |
Хърсовска река |
ДП |
BG0000497 |
Арчар |
дх |
BG0002048 |
Суха река |
дп |
[bG0000609 " |
Река росица |
дх |
BG0002053 |
Врачански Балкан |
ДП |
BG0000618 |
Видима |
дх |
BG0002062 |
Лудогорие |
ДП |
BG0001036^ |
Български извор |
дх |
BG0002064 |
Гарванско блато |
дп |
BG0000615 1 |
Деветашко плато |
ДХ |
BG0002065 |
Блато Малък Преславец |
"дп |
BG0001037 |
Пъстрина |
"дх |
BG0002067 |
Остров Голя |
дп |
BG0000608 |
Ломовете |
дх |
BG0002070 |
Рибарници Хаджи Димитрово |
дп |
BG0000616 |
Микре |
|
^BG0002074 |
Никополско плато |
жт |
BG0000275 |
Язовир Стамболийски |
ДХ |
BG0002083 |
Свищовско-Беленска низина |
ДП |
BG0000374 |
Ъебреш |
ГДХ |
BG0002085 |
Чаиря |
ДП |
BG0000522 |
Видински парк |
дх |
BG0002088 |
Микре |
ДП |
BG0001389 |
Средна гора |
Гдх |
BG0002089 |
Ноевци |
ДП |
BG0001040 |
Западна Стара планина и Предбалкан |
дх |
BG0002090 |
Берковица |
ДП |
BG0001017 |
Кървав камък |
дх |
BG0002091 |
Остров Лакът |
ДП |
hBG0001043 |
Етрополе - Байлово |
"дх |
BG0002095 |
Горни Дъбник - Телиш |
ДП |
|
Код на 33 |
Наименование на 33 |
Дир.* |
Код на 33 |
Наименование на 33 |
Дир.* |
[BG0000117 |
Котленска планина |
Дх |
BG0002096 |
Обнова |
ДП |
BG0000168 |
Лудогорие |
дх |
BG0002101 |
Мещица |
дп |
BG0000106 |
Хърсовска река |
дх |
BG0002102 |
Деветашко плато |
ДП |
BG0000173 |
Островче |
дх |
BG0002104 |
Цибърско блато |
ДП |
BG0000211 |
Твърдишка планина |
дх |
BG0002110 |
Априлци |
ДП |
BG0000102 |
Долината на река Батова |
дх |
BG0002111 |
Велчево |
ДП |
BG0001493 |
Централен Балкан - буфер |
ДХ |
BG0002112 |
Руй |
ДП |
BG0000624 |
Т1юбаш |
дх |
BG0002114 |
Рибарници Челопечене |
ДП _______ |
BG0000627 |
Конунски дол |
ГДХ |
BG0002109 |
Васильовска планина |
ДП |
BG0000605 |
Божкова дупка |
дх |
BG0002082 |
Батова |
ДП |
BG0000591 |
Седларката |
дх |
BG00Q2084 |
Палакария |
ДП |
BG0000587 |
Варкан |
hflX |
BG0002002 |
Западен Балкан |
ДП |
BG0000552 , |
Остров Кутово |
дх |
BG0002025 |
Ломовете |
ДП |
BG0000269 |
гПещера Лястовицата |
дх |
BG0002128 |
Централен Балкан буфер |
ДП |
fBG0000526 |
Долно Линево |
*дх |
BG0002129 |
Рила буфер |
ДП |
|
Към защитените територии (съгласно глава трета от Закона за защитените територии - ЗЗТ) в Дунавски район за басейново управление, които включват опазване на местообитания на животински и растителни видове се отнасят 2 бр. национални паркове (НП) 6 бр.природни парка (ПП), 8 бр. поддържани резервати (ПР), 18 бр. резервати, 215 защитени местности (ЗМ) и 120 природни забележителности (ПЗ).
д) Основни цели на плана
Основните цели на плана са екологичните цели, определени в чл. 4 на РДВ и целите за опазване на околната среда по чл. 156а от ЗВ.
Целите за повърхностните водни тела са както следва:
За повърхностните водни тела в добро екологично състояние (добър екологичен потенциал) и добро химично състояние:
• Предотвратяване на влошаването и запазване на добро екологично и химично състояние;
• Предотвратяване на влошаването и запазване на добър екологичен потенциал и
добро химично състояние.
За повърхностните водни тела в по-ниско от добро екологично състояние (по-нисък от добър екологичен потенциал) и/или недостигащи добро химично състояние:
• за повърхностно водно тяло в по-ниско от добро екологично състояние/по-нисък от добър екологичен потенциал и добро химично състояние:
о Постигане на СКОС за добро/умерено екологично състояние (добър/умерен екологичен потенциал) /по показателите с отклонения или за показателите с отклонения коригирани с фонова концентрация/ до 2027г. Предотвратяване влошаване на екологичното състояние/екологичния потенциал по останалите елементи за качество. Предотвратяване на влошаването и запазване на добро химично състояние;
• за повърхностно водно тяло в по-ниско от добро екологично състояние/по-нисък от добър екологичен потенциал и непостигащо химично състояние:
о постигане на СКОС за добро/умерено екологично състояние (добър/умерен екологичен потенциал) /по показателите с отклонения или за показателите с отклонения коригирани с фонова концентрация / до 2027г. Предотвратяване влошаване на екологичното състояние/екологичния потенциал по останалите елементи за качество. Намаляване на концентрацията на показателите с отклонение от СКОС до 2027 г./ Постигане на СКОС за добро химично състояние (за показателите с отклонения) до 2027г.или след 2027 г. Предотвратяване на влошаването и запазване на добро химично състояние по останалите елементи за качество.
Целите за подземните волни тела (ПВТ) са както следва:
За ПВТ в добро химично състояние и добро количествено състояние: Предотвратяване на влошаването и запазване на добро химично и количествено състояние.
За ПВТ в лошо химично състояние и добро количествено състояние (всички ПВТ в ДРБУ са оценени в добро количествено състояние): към 2027 г. и след 2027 г. - в зависимост от обосноваване на изключение от постигане на целите, например:
• 1. Предотвратяване на влошаването и запазване на добро количествено състояние; 2. Постигане на СК за показател/показатели с отклонение за добро химично състояние до 2027 г.;. 3. Предотвратяване влошаването и запазване на добро химично състояние по останалите показатели“.
• 1. Предотвратяване на влошаването и запазване на добро количествено състояние; 2. Постигане на СК за показател/показатели с отклонение за добро химично състояние след 2027 г.; 3. Предотвратяване влошаването и запазване на добро химично състояние по останалите показатели".
Целите за зоните за защита на водите са постигане на целите на законодателството, по силата на което е определена или обявена зоната.
е) Финансиране на плана
Програмата от мерки е основен инструмент за постигане целите на ПУРБ на ДРБУ. Тъй като тя интегрира в себе си разнообразни мерки на база конкретните цели за подобряване състоянието на повърхностните и подземните водни тела (голяма част от които са инвестиционни) в ПУРБ е предвидено те да бъдат изпълнявани от голям брой институции, организации и икономически субекти.
Мерките са планирани на ниво „район за басейново управление” „водно тяло” или „зона за защита на водите" но отговорни за тяхното прилагане не са единствено компетентните органи за управление на водите, а широк кръг от заинтересовани страни. Източниците на финансиране на мерките в някои случаи съвпадат с отговорните институции/икономически субекти, но това не винаги е така. Като цяло би могло да се обобщи, че финансирането на мерките в ПУРБ бива собствено (със собствени финансови средства на отговорната институция/икономически субект) и външно. Най-често мерките ог ПУРБ се финансират от държавния бюджет, общинските бюджети, европейски фондове и програми, Предприятието за управление на дейностите за околна среда (ПУДООС).
Административните, контролните и др. неструктурни мерки, включени в програмата от мерки на ПУРБ на ДРБУ не изискват финансиране.
ж) Срокове и етапи на изготвянето на плана и наличие, нормативно регламентирано на изискване за обществено обсъждане или др. процедурна форма за участие на обществеността
Изготвянето/актуализирането на ПУРБ включва :
• Актуализиране се характеристиките на района за басейново управление, което включва: определяне на повърхностните и подземни водни тела, определяне на силно модифицираните и изкуствени водни тела, референтните места и условия за всеки тип и категория повърхностни води и първоначално характеризиране на подземните водни тела, актуализация на натиска от човешка дейност, актуализация на регистъра на зоните за защита на водите.
• Актуализиране на икономическия анализ па водоползването;
• Актуализиране на състоянието на повърхностните и подземни водни тела и програмите за мониторинг;
• Актуализиране на целите за опазване на околната среда и изключенията от тях;
• Актуализиране на програмата от мерки.
Актуализацията на ПУРБ се съобразява и с актуализацията на ПУРН като се вземат предвид резултатите от актуализацията на предварителната оценка на риска от наводнения и районите със значителен потенциален риск от наводнения, картите на районите със заплаха от наводнения и на риск от наводнения и предвидените мерки.
При изготвянето на ПУРБ на ДРБУ са спазени предвидените сроковете и етапи 8 Закона за водите, а именно:
• изготвяне на график и работна програма за разработване на ПУРБ и мерки за консултация със заинтересованите страни - публикуван на страницата на БДДР и МОСВ в периода 22.12.2018 г - 22.06.2019 г.
• междинен преглед на значимите проблеми в управлението на водите - е публикуван на страницата на БДДР и МОСВ за обществени консултации в периода 15.10.2021 г. - 18.04.2022 г.
• проект на ПУРБ и програма от мерки, публикувани на страницата на БДДР и МОСВ за обществени консултации в периода 30.03.2024 г. - 30.09.2024 г.
Съгласно чл. 168а от Закона за водите при разработването, извършването на прегледа и актуализирането на плановете за управление на речните басейни се осигурява информация на обществеността за планираните мерки и достигнатите резултати от тяхното прилагане. Всички заинтересовани страни се уведомяват официално за текущите консултации.
3. Орган, отговорен за прилагането на плана
Компетентен орган по прилагането на ПУРБ в ДРБУ е Басейнова дирекция „Дунавски район".
4. Орган за приемане /одобряване/утвърждаване на плана
ПУРБ на ДРБУ се утвърждава от Министерския съвет. Съгласно чл. 160 от ЗВ плановете за управление на речните басейни и актуализирането им се приемат от Министерския съвет по предложение на министъра на околната среда и водите.
Изготвеният Доклад по екологична оценка на проект на ПУРБ за ДРБУ 2022-2027 г. и приложенията към него, включително Нетехническо резюме на Доклада за ЕО и Доклада за оценка на степента на въздействие върху защитените зони, са:
- публикувани интернет страницата на Басейнова дирекция „Дунавски район" - www.bd- dunav.bg, в раздел „Управление на водите", подраздел „План за управление на речния басейн"/"ПУРБ 2022-2027 в Дунавски район", секция „Екологична оценка на проекта на ПУРБ 2022-2027";
- достъпни на следния линк:
https://wwvy.bd-d unav.bg/contcnt/upravlonio-na-vodito/plan-za-upravlcnic-na-rcchniia- basevn/purb-202 2-202 7-v-dunavski-ravor/ekologich па-ocenka-na-proekta-na-purb-2022-2027/
Писмени становища, препоръки и/или коментари по Доклада за ЕО могат да бъдат изпратени до Басейнова дирекция „Дунавски район'' на адрес: гр. Плевен 5800; ул. "Чаталджа" № 60. п.к.1237, както и на електронната поща:
Документите по Доклад за екологична оценка, и приложенията към него са предоставени за публичен достъп в сградата на Басейнова дирекция „Дунавски район", гр. Плевен 5800; ул. "Чаталджа" № 60, всеки работен ден от 9:00 до 17:30 часа.
Срокът за представяне на становища по Доклада за Екологична оценка на проект на ПУРБ на ДРБУ за периода 2022 - 2027 г. е 30-дневен от датата на публикуването.
5. Начин за изразяване на становище
Писмени становища, препоръки и/или коментари по Доклада за ЕО могат да бъдат изпратени до Басейнова дирекция „Дунавски район" на адрес: гр. Плевен 5800; ул. "Чаталджа" № 60. п.к. 1237, както и на електронната поща:
След приключване на 30-дневния срок за консултации, ще бъде проведено обществено обсъждане на Доклада за екологична оценка и всички приложения към него. Общественото обсъждане ще бъде проведено на 26.11.2024 г. от 10.00 ч.
- Написано от: инж. Диана Петрова, дирeктор дирекция „Устройство на територията, и общинска собственост“