Официален сайт на Община Вълчи дол

Open menu

МЕСТНИ ДАНЪЦИ И ТАКСИ И НЕДАНЪЧНИ ПРИХОДИ

Информация
 Образци
Услуги

БАНКОВИ СМЕТКИ НА ОБЩИНА ВЪЛЧИ ДОЛ

ГРАЖДАНСКА РЕГИСТРАЦИЯ И АДМИНИСТРАТИВНО ОБСЛУЖВАНЕ

Услуги

БАНКОВИ СМЕТКИ НА ОБЩИНА ВЪЛЧИ ДОЛ

УСТРОЙСТВО НА ТЕРИТОРИЯТА И ОБЩИНСКА СОБСТВЕНОСТ

Устройство на територията
Общинска собственост
Околна среда

БАНКОВИ СМЕТКИ НА ОБЩИНА ВЪЛЧИ ДОЛ



ВЪЛЧИ ДОЛ, 2024г.


 

Глава първа
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл.1. С тези вътрешни правила се уреждат организацията на социалната услуга в общността - Домашен социален патронаж /ДСП/, както и редът и условията за предоставянето й на територията на община Вълчи дол.

Чл.2. (1)Домашният социален патронаж /ДСП/ е социална услуга, предоставяна по домовете на потребителите, свързана е приготвяне и доставка на топла храна.

(2)    ДСП се осъществява от общинско звено, финансирано от общинския бюджет и ползващо като материална база имущество - общинска собственост.

(3)    Социалната услуга ДСП може да се предоставя краткосрочно или дългосрочно.


ГЛАВА II

ОРГАНИ НА УПРАВЛЕНИЕ И КОНТРОЛ


Чл.З. (1) Домашният социален патронаж се разкрива с решение на Общинския съвет, в което се посочват капацитета, необходим за обслужване на територията на цялата община.

(2)             ДСП работи съгласно настоящите Вътрешни правила и Правилник за вътрешния трудов ред,  утвърден от Кмета на общината.

(3)    Кметът на Общината /ресорен зам.кмет управлява  ДСП и отговаря за спазването на критериите и стандартите за предоставяне на социални услуги .

(4)    Кметът на Общината е работодател на Техническия организатор на Домашния социален патронаж и определя с длъжностна характеристика неговите права и задължения. Кметът на общината сключва, изменя и прекратява трудовите договори с работниците и служителите на патронажа.

Чл.4. Техническият организатор на ДСП:

(1)   Организира, ръководи и контролира цялостната работа на Домашния социален патронаж.

(2)     Отговаря за качеството на услугите, предоставяни от социалния патронаж.

(3)   Изготвя Правилник за вътрешния трудов ред и длъжностни характеристики на обслужващия персонал и ги представя за утвърждаване от кмета на общината.

(4)     Назначава и участва в комисии, анкети и проверки по домовете на обслужваните лица;

(5)   Прави предложения за усъвършенстване структурата и дейността на звеното. Чл.5. (1)Кметът на Общината може да възлага управлението на Домашния социален патронаж на доставчици на социални услуги, вписани в регистъра на Агенцията за социално подпомагане, след провеждане на конкурс.


2


 

Глава втора

СЪЩНОСТ НА УСЛУГАТА - ДОМАШЕН СОЦИАЛЕН

ПАТРОНАЖ

Чл.6. (1) Социалната услуга ДСП, предоставяна в община Вълчи дол, е социална услуга предоставяна по домовете, свързана основно с приготвяне и доставка на храна.

Глава трета

РЕД И УСЛОВИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА СОЦИАЛНИ УСЛУГИ

Чл.7. (1)3а обслужване от Домашен социален патронаж се приемат лица с постоянен и настоящ адрес на територията на община Вълчи дол, приоритетно, както следва:

1.      Лица на пенсионна възраст.

2.      Лица с трайно намалена работоспособност I и  II група.

3.      Лица на пенсионна възраст със социална пенсия.

4.      Самотни възрастни хора.

5.      Други лица на пенсионна възраст и затруднения в самообслужването.

(2) С предимство ползват услугите на Домашен социалния патронаж:

1.      ветераните от войните по реда на чл. 4 от Закона за ветераните от войните;

2.      самотни възрастни хора;

3.      лицата с 90% и над 90 % намалена работоспособност и/ или вид и степен на

увреждане.

Чл.8. (1)3а ползване на услугите на Домашен социален патронаж, кандидатстващият, или упълномощено от него лице подава Заявление - декларация по образец до Кмета на общината.

(2)      Към заявлението се прилагат:

1.      копие от документ за самоличност ;

2.    декларация за доход;

3.      копие от Решение на ЛКК, ТЕЛК, НЕЛК, ако има такова;

4.      копие от Медицинска характеристика от личен лекар ;

5.    копие от документ,до казващ участие във войните, когато кандидатът е ветеран от войните, или военноинвалид;

6.     копие на документ, удостоверяващ законна представителност, в случай, че заявлението се подава от законен представител;

(3)     при необходимост могат да се да изискват и други документи за удостоверяване на допълнителни факти и обстоятелства.

Чл.8. (1)Въз основа на подаденото заявление и приложените документи, екип, създаден със Заповед на кмета, включващ представители на Домашния социален патронаж, служител/и на Общинска администрация, имащи отношение към дейността на ДСП и други лица по преценка на кмета в 3-дневен срок от постъпването на молбата извършват социална оценка на потребностите на лицето от социални услуги, която се отразява в Доклад - предложение .

(2)     Кметът на общината или упълномощено от него лице, със заповед , издадена въз основа на доклада по ал. 1 в 3-дневен срок от предоставянето му, разрешава или отказва предоставянето на социална услуга от ДСП.

(3)      Заповедите за отказ за ползване на услугата ДСП задължително се мотивират.

(4)      При положително решение се предприема процедура по сключване на договор.


3


 

Чл.9 . (1) Ползването на услуги от ДСП стартира след сключване на договор по образец между кмета на общината, или упълномощено от него длъжностно лице и кандидата.

Чл. 10.Лицата, ползващи услугите в системата на ДСП, заплащат месечна такса в размер, определен по реда на чл. 86 от Закона за местните данъци и такси и в съответствие с Наредбата за определянето и администрирането на местните такси и цени на услугите в община Вълчи дол.

Чл.12. (1) Начислената месечна такса се заплаща от личните доходи на лицето - потребител на социалните услуги.

(2)    Начислените такси се събират от обслужваните лица до 20-то число на месеца, следващ месеца, за който се дължат.

(3)    За заплатената месечна такса на потребителите на социални услуги се издава квитанция.

(4)    При смърт на лицето, ползващо социалната услуга, неиздължените месечни такси се дължат от неговите наследници или близки.

Чл.13. (1) Потребителите на социалните услуги в ДСП имат право за период до три месеца/общо/ от календарната година, да поискат прекъсване на ползването им, чрез подаване на заявление по образец до кмета на общината.

(2)    Заявлението по ал. 1 се подава в срок не по-късно от 3 дни преди деня на прекъсване на ползването на социалните услуги.

(3)    За времето, през което не се ползват социалните услуги в ДСП, такса не се заплаща.

Чл. 14. Предоставянето на социални услуги от ДСП се прекратява в следните случаи:

1.      с предизвестие от страна на потребителя или негов законен представител;

2.      едностранно от кмета на общината, без предизвестие:

2.1.    когато месечната такса за ползваните социални услуги не е платена повече от един месец от първо число на месеца, следващ просрочения падеж;

2.2.    когато потребителят не ползва социалната услуга за период по-дълъг от 3 месеца в рамките на календарната година.

3.      при установяване на промени в здравословното състояние на потребителя, които ние позволяват ползването на договорената социална услуга;

4.      при смърт на обслужваното лице;

5.      при закриване на услугата Домашен социален патронаж;

6.      от кмета на общината при констатирано системно нарушение на задълженията на лицето, потребител на социалните услуги на ДСП е 14-дневно предизвестие.

 

Глава четвърта
ФИНАНСИРАНЕ

Чл. 15. Дейността на ДСП се финансира от бюджета на общината, съобразно приетия от Общинския съвет бюджет за местни дейности.

Чл. 16. ДСП може да се финансира и чрез:

1.     дарения и хуманитарни помощи;

2.     спонсорство;

3.     осъществяване на проекти, свързани с дейността.

Чл. 17. Приходите от таксите за ползване на социални услуги от ДСП се внасят ежемесечно по сметка на общината в приход на общинския бюджет до 10-то число на месеца, следващ месеца на събирането им.

 


4


 

ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

§ 1. „Доставчици на социални услуги в общността" са държавата, общините, както и вписаните в регистъра на Агенцията за социално подпомагане лица по чл. 18,ал. 1, т. 3 и 4 от Закона за социално подпомагане.

§ 2. "Лица/ деца с трайни увреждания" са лица с трайно намалена работоспособност или определени вид и степен на увреждане 50 и над 50 на сто, определени от компетентните органи на медицинската експертиза с ЕР на ТЕЛК/НЕЛК.

§ 2. Личен доход - са всички доходи на ползвателя с изключение на:

-      добавката за чужда помощ на инвалиди с намалена работоспособност над 90% с определена чужда помощ;

-      хуманитарните помощи;

-      помощите определени с акт на МС;

-      еднократните компенсации към пенсиите или извънредните пенсии;

-      получените социални помощи от Дирекция “Социално подпомагане”;

-      допълнителните месечни компенсации към пенсиите на навършилите 75 и 80 годишна възраст.


ПРЕХОДНИ И ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ

 

§ 3. Контрол по изпълнението на тези Вътрешните правила се осъществява от Кмета на общината или определени от него длъжностни лица.

 

 

 

 

 

 

                

 

                                                  

 


5